• تک بورد - MIT نوع جدیدی از ساعت اتمی را ایجاد کرد که اتمهای درهم را اندازه گیری می کند

MIT نوع جدیدی از ساعت اتمی را ایجاد کرد که اتمهای درهم را اندازه گیری می کند

ساعتهای اتمی مدرن کاملاً ناپسند هستند - در واقع تا حدی که دقت آنها بر اساس طول عمر کل جهان اندازه گیری می شود. یک نمونه از این دست ، ساعت اتمی استرانسیم آنقدر دقیق است که اگر در ابتدای جهان شروع به کار کند ، اگر امروز بررسی شود ، یک ثانیه هم کم یا زیاد نمی کرد.

اما مانند اکثر امور در زندگی ، همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

فیزیکدانان در انستیتوی فناوری ماساچوست نوع جدیدی از ساعت اتمی را طراحی کرده اند که به جای ابر نوسان تصادفی ، اتم های درهم را اندازه گیری می کند. اتم ها.

"جنیفر چو با اخبار MIT گفت:" اتم ها به گونه ای همبستگی دارند که طبق قوانین فیزیک کلاسیک غیرممکن است و به دانشمندان اجازه می دهد ارتعاشات اتم ها را با دقت بیشتری اندازه بگیرند. Office.

https://techbord.com MIT نوع جدیدی از ساعت اتمی ایجاد کرد که اتمهای درهم را اندازه گیری می کند

(اتم ها در یک حفره نوری متشکل از دو آینه گیر می افتند. هنگامی که لیزر "فشرده کننده" از طریق حفره تنظیم می شود ، اتم ها درهم می شوند و فرکانس آنها با لیزر دوم اندازه گیری می شود ، به عنوان یک سکوی برای ساعتهای اتمی دقیق تر.)

اگر ساعتهای اتمی پیشرفته امروزی برای اندازه گیری اتمهای درهم تنیده از این طریق اصلاح شده باشند ، زمان آنها - اگر از ابتدای جهان شروع شود - کمتر از 100 میلی ثانیه امروز خاموش خواهد شد.

ساعت های اتمی دقیق تر نیز می توانند به دانشمندان کمک کنند تا با اندازه گیری چیزهایی مانند ماده تاریک و امواج گرانشی ، رمز و راز جهان را باز کنند

"با افزایش سن جهان ، آیا سرعت نور تغییر می کند؟ آیا بار الکترون تغییر می کند؟ " از ولادان ولتیچ ، استاد فیزیک در MIT س questionال کرد. "این همان چیزی است که شما می توانید با استفاده از ساعتهای اتمی دقیقتر تحقیق کنید."

تحقیقات این تیم ، که بخشی از آن توسط بنیاد ملی علوم ، دفتر تحقیقات دریایی و DARPA پشتیبانی می شود ، در مجله Nature منتشر شده است.

اعتبار مستند: geogif