• تک بورد - 9000 سال پیش ، مراسم تشییع جنازه در چین حاوی مقدار زیادی آبجو بود

9000 سال پیش ، مراسم تشییع جنازه در چین حاوی مقدار زیادی آبجو بود
    14 روز قبل

قدیمی ترین سفال های نقاشی شده جهان ممکن است برای نوشیدن آبجو در مراسم خاکسپاری باشد.
    در محل دفن 9000 ساله در چین به نام کیوتو ، اخیراً باستان شناسان تعدادی ظروف سرامیکی را کشف کردند. برخی از ظروف شبیه گلدان های برنزی با گردن بلند و شکم گرد بودند که مردم هزاران سال بعد از آنها برای نوشیدنی های الکلی استفاده می کردند. و این باعث شد که جیاجینگ وانگ ، انسان شناس کالج دارتموث و همکارانش تعجب کنند

تکه هایی از بقایای باقی مانده در هشت مورد از 13 گلدان حاوی فیتولیت (بقایای گیاهی فسیل شده) برنج ، غده ها و گیاهی به نام اشک ایوب است. مولکول های نشاسته در بقایا علائم گرم شدن و تخمیر را نشان دادند. وانگ و همکارانش همچنین مخمر و کپک ، مواد اصلی در تخمیر را یافتند. وانگ گفت: دانه ای به نام اشک ایوب و غده های ناشناس. اما این آبجو باستانی مانند IPA امروزی ما نبود. در عوض ، احتمالاً یک نوشیدنی کمی تخمیر شده و شیرین بود که احتمالاً رنگ آن تیره بود. "

" یک نوشیدنی برای زنده ها ، یک نان تست برای مردگان "

این آبجو برنج ابری و شیرین می تواند محصول مقدار قابل توجهی کار باشد. حدود 9000 سال پیش ، مردم جنوب چین تازه مشغول کشت برنج بودند. فرهنگ شانگشان مردم خود را در روستاها مستقر کرده بود ، اما اکثر آنها هنوز به شکار و علوفه برای بیشتر غذای خود متکی بودند. شواهد از دیگر سایت های باستان شناسی به ما می گوید که غده ها و بلوط ها جزء اصلی رژیم غذایی اکثر مردم بودند. به نظر می رسد برنج در آن زمان یک محصول لوکس بوده است و آبجو برنج - با توجه به تلاش و زمان اضافی لازم برای تهیه آن - برای موارد بسیار خاص محفوظ بوده است.

در این مورد ، کسی دفن شد این ظرف های آشامیدنی در چندین "گودال سفالی" که در یک سکوی بزرگ دفن شده اند-تپه ای از زمین به طول 80 متر ، عرض 50 متر ، ارتفاع 3 متر و اطراف آن به عرض 10 تا 15 متر احاطه شده است ، گودالی به عمق 2 متر. سکو آخرین محل استراحت حداقل دو نفر بود که اسکلت آنها در نزدیکی چاله های سفالی قرار داشت. همه اینها نشان می دهد که مناسبت ویژه در کیائوتو احتمالاً مراسم تشییع جنازه یا مراسم بعدی برای بزرگداشت مردگان بوده است. به سرامیک های موجود در سکو به خوبی ساخته شده و با یک لغزش سفید که از یک لایه بیرونی خاک رس سفید تشکیل شده تزئین شده است. تعدادی از آنها با الگوهای انتزاعی خطوط و نقاط رنگ آمیزی شده بودند که باعث می شد ظروف آشامیدنی کیوتو قدیمی ترین سفال نقاشی شده باستان شناسان باشد.

دم کشیدن با قالب

بقایای خشک شده آبجو باستانی هنوز 9000 سال بعد به داخل برخی از این ظروف چسبیده بود و یادآوری دوستانه ای ارائه می داد که اگر ظروف خود را نشویید ، باستان شناسان آینده احتمالاً خواهند دانست. این امر به ویژه در مورد نوشیدن آبجو اولیه صادق است.

"دم کرده های ماقبل تاریخ احتمالاً شبیه به فرنی هستند که حاوی مواد نامحلول است ، از جمله نشاسته و سایر افزودنی های گیاهی که در طول فرآیند دم آوری به طور کامل هضم نشده اند." وانگ و همکارانش "این مواد باقی مانده برای شناسایی آثار مرتبط با الکل مفید است." وانگ و همکارانش مولکول های نشاسته ، فیتولیت ها و توده های قارچ را با پایگاه داده گیاهان آسیایی ، پایگاه داده دیگر میکروب ها و نشاسته های تولید شده توسط آزمایشات خود محققان با تکنیک های دم آوری قدیمی مقایسه کردند.

قالب به ویژه سرنخ مهمی در مورد نحوه تهیه آبجو توسط مردم شانگشان ارائه داد. آثار کپک موجود در ظروف آشامیدنی Qiaotou با دو گونه مطابقت دارد که به شروع روند دم در مدرن کمک می کند.

برای تبدیل دانه ای مانند جو ، برنج یا گندم به آبجو ، به مقداری نیاز دارید. شیمی اتفاق بیفتد ابتدا ، آنزیم ها باید نشاسته های موجود در دانه را به قند تبدیل کنند. در مرحله بعد ، مخمر باید این قندها را به الکل و (معمولاً) دی اکسید کربن تبدیل کند. گونه های خاصی از کپک که به مخلوط اضافه می شوند می توانند به شروع هر دو فرایند کمک کنند. Qiaotou در حال حاضر قدیمی ترین مدرک جهان در مورد افرادی است که از قارچ برای تهیه آبجو استفاده می کنند.

وانگ در مورد نحوه استفاده از اولین قارچ های قالب توسط انسان حدس زد ، و می گوید: "اگر مردم مقداری برنج و دانه های باقی مانده داشتند. ممکن است متوجه شده باشند که دانه ها با افزایش سن شیرین و الکلی می شوند. در حالی که ممکن است مردم بیوشیمی مرتبط با دانه های کپک زده را ندانسته باشند ، احتمالاً روند تخمیر را مشاهده کرده و از طریق آزمایش و خطا از آن استفاده کرده اند. " دستور العمل آبجو متفاوت ، که شامل برنج ، عسل و میوه ها بود. وانگ و همکارانش می گویند که تجزیه شیمیایی بیشتر بقایای آبجو در رگ های کیوتو ممکن است نشان دهد که آیا آبجو در کیائوتو شامل عسل یا میوه است.

PLoS ONE ، 2021 DOI: 10.1371/journal.pone.0255833 (درباره DOI ها).