• تک بورد - 36000 گیگاتن کربن بزرگترین انقراض جمعی تاریخ را اعلام کرده است

36000 گیگاتن کربن بزرگترین انقراض جمعی تاریخ را اعلام کرده است

بینش های جدیدی در مورد انقراض جمعی پایان پرمین 252 میلیون سال پیش.
    انقراض جمعی پایان پرمین یک معامله بزرگ بود. بزرگترین رویداد انقراض جمعی ، که 252 میلیون سال پیش رخ داد ، 90 درصد از همه گونه های دریایی و 70 درصد از خویشاوندان زمینی آنها را از بین برد.

در طول سالها ، تلاشهای زیادی برای بررسی این رویداد عظیم و متحول کننده جهان انجام شده است. انقراض جمعی پایان پرمین همزمان بود با فوران های جمعی در تله های سیبری ، و برخی از سناریوهای احتمالی شامل آتشفشانانی که باران اسیدی ایجاد می کنند ، آتشفشانی باعث سوزاندن زغال سنگ (که گازهای گلخانه ای را به اتمسفر منتقل می کند) و کاهش در دسترس بودن اکسیژن در اقیانوس ، در میان دیگران با این حال ، یک مقاله جدید برای بررسی این موضوع بر داده ها و مدل های استفاده نشده قبلی تکیه می کند.

در کل ، مطالعه نشان داد که 36000 گیگاتن کربن - بیشتر از منابع آتشفشانی - به طور نسبی در جو منتشر شده است. طول کوتاه 15000 سال این دوره همچنین دمای متوسط ​​جهانی را به میزان قابل توجهی افزایش داد ، از 25 درجه سانتیگراد به 40 درجه سانتی گراد. ولفرام کورشنر ، زمین شناس در دانشگاه اسلو و یکی از نویسندگان مقاله ، گفت: در حالی که محققان قبلاً آتشفشان و کربن را به عنوان عوامل احتمالی انقراض گسترده بررسی کرده بودند ، این کار بینش بیشتری را در مورد این رویداد ارائه می دهد. > کورشنر به Ars گفت. "تا کنون ، تعیین مقدار CO2 منتشر شده به جو بسیار دشوار بود. یکی از همکاران مقاله و استادیار در گروه مطالعات زمین و محیط زیست دانشگاه ایالتی مونتکلر ، نویسندگان با بررسی ایزوتوپ های کربن مخصوص ترکیبات ، این موضوع را مورد مطالعه قرار دادند.

این نمونه ها از رسوبات استخراج شده از پلت فرم Finnmark نروژ ، که در قسمت شرقی قفسه دریایی بارنتز قرار دارد. به گفته Cui ، این نمونه ها کاملاً محافظت شده بودند و به آنها اجازه می داد تا در طول دوره بحرانی ترکیبات نشانگر زیستی موجود در اقیانوس و خشکی را مشاهده کنند.

پس از مشاهده داده ها ، تیم یک سری را مستقر کرد. مدل هایی که به آنها اجازه می داد منبع و میزان انتشار کربن آزاد شده در این دوره را بررسی کنند. کوئی به Ars می گوید: "هنگامی که [داده ها و مدل سازی] را با هم ترکیب می کنید ، آنها بسیار قدرتمند می شوند و می توانند بینش های جدیدی را آشکار کنند که ما با نگاه کردن به این جنبه ها به طور جداگانه نمی توانیم آنها را تشخیص دهیم.

فراتر از گرمایش جهانی ، افزایش CO2 و تغییرات در چرخه کربن می تواند ارزش pH اقیانوس های جهان را کاهش دهد. این اسیدی شدن می تواند تا حدی مسئول از بین رفتن شکل های حیات دریایی باشد. در حقیقت ، حتی سطوح فعلی اسیدی شدن اقیانوس با انتشار کربن بشریت (که در مقایسه با فوران آتشفشانی نسبتاً ملایم است) باعث حل شدن پوسته برخی از موجودات دریایی می شود.

به گفته کورشنر ، این کار می تواند به ما کمک کند نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است در آینده آنتروپوسن رخ دهد اگر اوضاع به اندازه کافی بد شود. مقیاس انتشار کربن و افزایش دما بسیار متفاوت است ، اما تحقیقات نشان می دهد که گرم شدن چشمگیر آب و هوای جهان تأثیر چشمگیری بر زندگی در کره زمین داشته است. او گفت: "من فکر می کنم مانند یک تماس بیدار است." "فرض کنید ما باید مراقبت کنیم."

PNAS ، 2021. DOI: pnas.2014701118 (درباره DOI ها)