• تک بورد - کارگر دوم آزمایشگاه با بیماری کشنده پریون باعث توقف تحقیقات در فرانسه می شود

کارگر دوم آزمایشگاه با بیماری کشنده پریون باعث توقف تحقیقات در فرانسه می شود

یک کارگر آزمایشگاه ، 9 سال پس از یک حادثه آزمایشگاهی ، در سال 2019 بر اثر بیماری پریون درگذشت.
    به دنبال یک مورد تازه شناسایی شده از بیماری پریون در یک آزمایشگاه بازنشسته ، پنج موسسه تحقیقاتی عمومی در فرانسه در این هفته توقف تحقیقات سه ماهه را اعلام کردند کارگر.

اگر مشخص شود که این مورد با قرار گرفتن در معرض آزمایشگاه مرتبط است ، این دومین مورد از این دست است که در فرانسه شناسایی شده است. در سال 2019 ، یک کارگر آزمایشگاه دیگر در کشور در اثر بیماری پریون در سن 33 سالگی درگذشت. مرگ او حدود نه سال پس از آن رخ داد که او به طور تصادفی با انگشتان انگشت شست خود را با انگشتان انگشت استفاده کرد که برای برشهای منجمد مغز موش انسان سازی آلوده به پریونها استفاده می شود. / p>

پریون ها و بیماری ها

پریون ها اشکال نامناسب و غلط خورده ای از پروتئین های طبیعی دارند که پروتئین های پریون نامیده می شوند و معمولاً در سلول های انسانی و دیگر حیوانات یافت می شوند. آنچه پروتئین های پریون به طور معمول انجام می دهند هنوز مشخص نیست ، اما به راحتی در مغز انسان یافت می شوند. هنگامی که یک پریون اشتباه جمع شده وارد مخلوط می شود ، می تواند پروتئین های پریون طبیعی اطراف آنها را خراب کرده و باعث شود آنها نیز بد غلط شوند ، جمع شوند و دیگران را خراب کنند. همانطور که فساد در مغز موج می زند ، منجر به آسیب بافت مغزی می شود و در نهایت باعث ایجاد سوراخ های کوچک می شود. این امر به مغز ظاهری اسفنجی مانند می دهد و به همین دلیل بیماری های پریون نیز انسفالوپاتی اسفنجی شکل قابل انتقال (TSE) نامیده می شوند.

علائم ظاهری TSE می تواند شامل زوال عقل به سرعت در حال رشد ، آسیب عصبی دردناک ، گیجی ، علائم روانپزشکی ، مشکل در حرکت و / یا صحبت کردن ، و توهم. هیچ واکسن یا درمانی برای TSE وجود ندارد. آنها اغلب به سرعت پیشرفت می کنند و همیشه کشنده هستند.

شایع ترین نوع TSE در انسان بیماری Creutzfeldt-Jakob (CJD) است که دارای دو شکل "کلاسیک" و "نوع" است. شکل کلاسیک در ایالات متحده و سایر کشورها حدود یک نفر در هر میلیون نفر را نشان می دهد و بیماران معمولاً ظرف یک سال از شروع علائم می میرند. تقریباً در 85 درصد بیماران کلاسیک CJD ، این بیماری پراکنده است. به این معنا که هیچ توضیح روشنی در مورد علت سوold استفاده از پروتئین وجود ندارد. در حدود 5 تا 15 درصد موارد ، بیماری ارثی تشخیص داده می شود ، که به سابقه خانوادگی CJD یا جهش در یک پروتئین پریون مرتبط است که به غلط پوشاندن مرتبط است. در موارد بسیار نادر ، CJD کلاسیک را نیز می توان به دست آورد ، معمولاً از طریق اقدامات پزشکی آلوده به پریون ، مانند پیوند قرنیه.

نوع CJD ، از نوع عفونی است و اغلب همراه با انسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی (BSE) ، معروف به بیماری "گاو دیوانه". افراد می توانند با خوردن گوشت آلوده به پریون ، نوع CJD را بگیرند ، که به نظر می رسد در شیوع گسترده BSE در گاوها و CJD متنوع در میان افراد در انگلستان طی دهه 1980 و 1990 وجود داشته باشد. همچنین به نظر می رسد ایجاد نوع CJD از طریق زخم های آلوده به پریون وجود داشته باشد و حتی ممکن است پریون ها در آئروسل گسترش یابند - حداقل محققان نشان داده اند که در موش ها نیز امکان پذیر است. هنگامی که مواجهه رخ می دهد ، نوع CJD تمایل به انکوباسیون برای حدود 10 سال دارد. یعنی علائم حدود یک دهه پس از قرار گرفتن در معرض پریون ظاهر می شوند.

ilmilie Jaumain

مهمتر این است که اشکال کلاسیک و متنوع CJD از نظر بالینی و پاتولوژی مشخص است. برای یک چیز ، CJD کلاسیک بزرگسالان بزرگتر را آزار می دهد (متوسط ​​سن مرگ 68 سال است) ، در حالی که نوع آن زودتر ضربه می زند (سن متوسط ​​در هنگام مرگ 28 سال است). CJD کلاسیک ممکن است با مشکلات حافظه و گیجی شروع شود ، در حالی که نوع CJD ممکن است با علائم روانپزشکی و آسیب عصبی دردناک شروع شود.

نوع CJD علت بارز بیماری پریون 2019 در کارگر جوان آزمایشگاه ، به نام امیلی Jaumain بود . در ماه مه سال 2010 ، یک جوان 24 ساله در یک آزمایشگاه پریون در م Researchسسه تحقیقات ملی کشاورزی ، غذا و محیط زیست فرانسیس (INRAE) مشغول کار بود که به طرز فجیعی انگشت شست خود را زد ، و از طریق یک لایه دو دستکش لاتکس سوراخ کرد خون گرفتن. همسر وی ، آرمل هوئل ، به مجله ساینس گفت: "امیلی به محض وقوع نگراني تصادف را شروع كرد و آن را نزد هر پزشكی كه ملاقات كرد ، ذكر كرد".

طبق گزارش موردی از بیماری وی و مرگ در ژورنال پزشکی نیوانگلند سال گذشته منتشر شد ، Jaumain اولین بار در نوامبر 2017 ، حدود 7.5 سال پس از حادثه ، علائم را نشان داد. علائم از سوزش درد در شانه و گردن راست وی شروع شد که در طی شش ماه آینده بدتر شد و به نیمه راست بدن او گسترش یافت. در ژانویه 2019 ، او افسرده و مضطرب شد و دچار اختلال حافظه و توهمات بینایی شد. عضلات سمت راست بدن او سفت شد. طبق انجمنی که به نام Jaumain به منظور ارتقا safety ایمنی آزمایشگاه تاسیس شده است ، در آوریل سال 2019 وی با نوع CJD تشخیص داده شد و قبل از مرگ در ژوئن ، توانایی حرکت و صحبت را از دست داد. تجزیه و تحلیل پس از مرگ موجود در گزارش مورد NEJM تشخیص نوع CJD را تأیید کرد.

محققان نمی توانند به طور کامل احتمال ابتلا به Jaumain نوع CJD پس از خوردن گوشت آلوده را رد کنند. با این حال ، نویسندگان گزارش NEJM خاطرنشان کردند که آخرین مورد مشابه نوع CJD در فرانسه در سال 2014 درگذشت. نویسندگان نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به نوع CJD در فرانسه در سال 2019 "ناچیز است یا وجود ندارد".

ایمنی آزمایشگاه

نویسندگان همچنین توجه دارند که موارد شغلی نوع CJD سابقه نداشته است. نویسندگان این مقاله نوشتند: "آخرین بیمار ایتالیایی شناخته شده مبتلا به CJD که در سال 2016 درگذشت ، با بافت های مغزی آلوده به BSE تماس شغلی داشته است ، اگرچه تحقیقات بعدی حادثه آزمایشگاهی را فاش نکرد."

تاکنون ، درباره پرونده جدید در فرانسه که باعث توقف مجازات در این هفته شد ، اطلاعات کمی در دست است. در بیانیه مشترکی مبنی بر توقف توقف ، م institutionsسسات تحقیقاتی گفتند که هنوز مشخص نیست که محقق بازنشسته ، که در INRAE ​​نیز کار می کرد ، CJD نسخه یا کلاسیک داشته باشد.

"دوره تعلیق تعیین شده از این روز امکان بررسی امکان ارتباط بین مورد مشاهده شده و فعالیت شغلی سابق فرد و سازگاری در صورت لزوم اقدامات پیشگیرانه موجود در آزمایشگاههای تحقیقاتی امکان پذیر خواهد بود "، در بیانیه مشترک ، سه شنبه منتشر شد ، خوانده می شود.

بر اساس گزارش مجله Science ، خانواده Jaumain هم پرونده های کیفری و هم یک دادخواست اداری علیه INRAE ​​تشکیل داده اند. وکیل این خانواده به این مجله گفت که او به درستی آموزش داده نشده است تا با خیال راحت پریون های خطرناک را کنترل کند ، از مش فلزی یا دستکش جراحی استفاده نکرده و انگشت شست را بلافاصله در مواد سفید کننده خیس نکرده است ، وکیل گفت که باید این کار انجام شده باشد.

آلوده سازی پریون بسیار مشهور است. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که مواد زائد را با خیساندن در یک ماده سفید کننده با غلظت زیاد به مدت یک ساعت و سپس قرار دادن آنها در اتوکلاو (دستگاه عقیم سازی با فشار بخار و فشار) در دمای 121 درجه سانتیگراد یا بالاتر (250 ~ فارنهایت) قرار دهید. برای یک ساعت. طبق گفته WHO ، برای سوراخ شدن پوست ، مردم باید "خونریزی را به آرامی تشویق کنند" و زخم را با آب و صابون بشویند.

محققان فرانسوی 17 تصادف آزمایشگاهی دیگر را که مربوط به پریون ها در دهه گذشته در کشور بود ، شناسایی کردند ، ساینس خاطرنشان کرد که پنج مورد از آنها بریدگی یا ضربات چاقو است. برخی از آزمایشگاه ها گفته اند که با توجه به مرگ جومین ، از جمله با استفاده از ابزارهای پلاستیکی که تیزتر از وسایل فلزی نیستند و از دستکش های مقاوم در برابر برش ، ایمنی آنها بهتر شده است.