• تک بورد - هنگام غروب و طلوع فلزات از فضا در بولدر ، کلرادو فرود می آیند

هنگام غروب و طلوع فلزات از فضا در بولدر ، کلرادو فرود می آیند

سدیم و فلزات دیگر از فضا به طور منظم - و غیر منظم - بر روی زمین فرود می آیند.
    هر روز ، خورشید طلوع کرده و در بولدر ، کلرادو غروب می کند. بولدر ، تیمی از محققان دانشگاه کلرادو دریافت که مانند ساعت ، یک لایه سدیم و سایر عناصر از آسمان می ریزند و به زمین برخورد می کنند. این عناصر در اصل از فضا آمده و به اشکال مختلف قبل از حرکت به سطح زمین به جو برخورد می کنند.

این تیم این کشف را در نامه های تحقیقات ژئوفیزیک منتشر کرد. یک دهه پیش ، شینژائو چو ، نویسنده اصلی تحقیق ، این لایه های فلزی را در ایستگاه تحقیقاتی مک موردو در قطب جنوب کشف کرد. با این حال ، در نزدیکی جنوب قطبی زمین ، این عناصر به صورت پراکنده و نه روزانه ظاهر می شوند. این اولین بار است که محققان موردی را کشف می کنند که لایه ها در فواصل منظم می ریزند.

این لایه ها برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند. بنابراین ، در رصدخانه Table Mountain در نزدیکی Boulder ، تیم برای شناسایی ذرات سدیم کوچک از یک سیستم لیدار استفاده کرد - که مشابه رادار عمل می کند اما از لیزر به جای امواج رادیویی استفاده می کند. در حالی که داده های لیدار از منطقه چند سال پیش گرفته شده بود ، تیم در دسامبر گذشته آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و چرخه فلز جو ما را کشف کرد.

این از فضا آمده است

به گفته چو ، این روند مرموز با غبار کیهانی شروع می شود و شهاب سنگهای کوچک به جو برخورد می کنند و به اتمهای فلز یونیزه و خنثی تقسیم می شوند. از آنجا ، آنها توسط میدانهای الكتریكی سیاره ما و بادهای موجود در ترموسفر به اطراف رانده می شوند و در نهایت فلزات یونیزه شده توسط الکترونهای آزاد در پلاسمای یونوسفر خنثی می شوند.

"آنها فقط احتمالاً یک درصد از یونها به فلزات خنثی تبدیل می شوند ، اما لیدارهای ما به اندازه کافی حساس هستند تا آنها را مشاهده کنند. "چو به Ars گفت.

در نهایت ، گرانش آنها را به زمین می آورد ، معمولاً به صورت ذرات پیچیده ای است که با مواد دیگر جو هر روز ، تعداد زیادی از این آوار از این طریق به جو برخورد می کند ، بنابراین آسمان با یک منبع ثابت از این عناصر پایان می یابد. به گفته چو ، مطالعه این لایه های فلزی همچنین ممکن است به دانشمندان کمک کند تا تخمین بهتری در مورد میزان گرد و غبار کیهانی که به زمین می رسد ، هرچند روش های دیگر نیز لازم است. جکسون جاندرو ، دانشجوی CU ، دانشجوی دکترای بولدر ، گفت: بعضی ها این مقدار هر سال 5200 تن را می چسبند ، اما مقدار دقیق آن مشخص نیست.

"در واقع این یک سوال باز است - چند تن در آن وجود دارد؟" او به Ars گفت.

احتمالاً مکانهای دیگری در سراسر جهان وجود دارد که این لایه ها را در فواصل منظم یا نامنظم می بینند. حدس اصلی محققان در مورد قاعده بودن بولدر به دلیل فعالیت باد است ، گرچه این موضوع تأیید نشده است.

ایجاد تأثیر

به گفته چو ، مطالعه این فلزات همچنین می تواند به محققان کمک کند سیاره هایی را که می توانند حیات را در خود داشته باشند انتخاب کنند. عموماً ، هنگام جستجوی سیارات بالقوه دیگر برای زنده ماندن ، محققان به دنبال ویژگی هایی هستند که شبیه به کره زمین باشد. روشی که تیم چو توصیف کردند تنها به دلیل ساختار جو زمین و میدان های مغناطیسی امکان پذیر است. جو زمین همچنین از سیاره در برابر سختی فضا محافظت می کند. اگر دانشمندان عناصر مشابهی را در جو سیارات دیگر مشاهده کنند ، این ممکن است نشانه دیگری از یک جهان مهمان نواز باشد.

بازگشت به زمین ، نقشی که این عناصر در محیط بازی می کنند هنوز به خوبی درک نشده است. به گفته ژاندرو ، آنها احتمالاً از مهمترین تأثیرات روی زمین نیستند. در عین حال ، آنها ممکن است برخی از عملکردها را خدمت کنند. وی برای مثال خاطرنشان کرد که برخی از این عناصر ممکن است سقوط کرده و به عنوان کود در اقیانوس های جهان عمل کنند. وی گفت حتی اگر نقش آنها نسبتاً كوچك باشد ، "این بدان معنا نیست كه آنها روندی هستند كه می توانید از آن غفلت كنید ، یا هر چیز دیگری." /

تحقیقات ژئوفیزیك نامه ، 2021. DOI: 10.1029 / 2021GL093729 (درباره DOI).