کمتر از پنج سال از زمانی که ناسا مأموریت "لوسی" را برای توسعه به عنوان ب">

• تک بورد - ناسا قرار است با لوسی

ناسا قرار است با لوسی "فسیل" های منظومه شمسی را کشف کند

"هر یک از این موارد به ما فصلی از داستان می گوید که همه ما بخشی از آن هستیم."
    کمتر از پنج سال از زمانی که ناسا مأموریت "لوسی" را برای توسعه به عنوان بخشی از برنامه ماموریت کشف خود انتخاب کرده است ، می گذرد. و اکنون فضاپیمای جذاب آماده پرتاب است.

مأموریت 981 میلیون دلاری در طول ده سال مسیر بسیار پیچیده ای را طی می کند. این فضاپیما در هنگام بازدید از سیارک کمربند اصلی ، 52246 دونالد جوهانسون ، در مجموع سه بار برای کمک گرانشی به دور زمین می چرخد ​​و متعاقباً توسط هشت سیارک تروایی که در مدار مشتری به دور خورشید مشترک هستند پرواز می کند.

لوسی ماموریت قرار است روز شنبه ساعت 5:34 صبح به وقت شرق (09:34 UTC) از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شود. یک موشک اطلس V حامل فضاپیمای 1.5 تنی روز پنجشنبه قبل از تلاش برای پرتاب به سکوی پرتاب رفت. هوا صبح شنبه خوب به نظر می رسد ، با 90 درصد احتمال شرایط مطلوب. پرتاب مستقیم در تلویزیون ناسا پخش می شود.

لوسی در آوریل 2025 با اولین هدف سیارک خود پرواز می کند ، یک سیارک کمربند اصلی به نام دونالد یوهانسون ، انسان شناس آمریکایی که در کشف لوسی مشهور همکاری داشت. "فسیل در سال 1974. فسیل ، از گونه های انسان خوار که حدود 3.2 میلیارد سال پیش زندگی می کردند ، از ایده تکاملی پشتیبانی می کرد که دوپایی قبل از افزایش اندازه مغز بود.  این نمودار مسیر مداری لوسی را نشان می دهد. مسیر فضاپیما ( سبز) در چارچوب مرجع نشان داده می شود که در آن مشتری ثابت باقی می ماند و به شکل مسیر جلد شکلی خود را به مسیر می بخشد. بزرگنمایی/این نمودار مسیر مداری لوسی را نشان می دهد. مسیر فضاپیما (سبز) در چارچوب مرجع نشان داده می شود که در آن مشتری ثابت باقی می ماند و به این ترتیب شکل شبیه پرتیگل را به مسیر می دهد. موسسه تحقیقات جنوب غربی

ماموریت سیارک لوسی ، به نوبه خود ، نام خود را از فسیل معروف با بازدید از سیارک های تروا ، دانشمندان انتظار دارند اطلاعات مربوط به اجزای سازنده منظومه شمسی را جمع آوری کرده و ماهیت سیارات آن را بهتر درک کنند.

هیچ سیاره ای توسط این سیارک های کوچک تروا ، که در حالت پایدار جمع شده اند ، پرواز نکرده است. نقاط لاگرنج عقب و از مدار 5.2 واحد نجومی مشتری از خورشید فاصله دارند. سیارک ها عمدتاً تاریک هستند اما ممکن است پوشیده از تولین باشند ، که ترکیبات آلی هستند و می توانند مواد اولیه مواد شیمیایی اساسی حیات را تأمین کنند. توماس زوربوچن ، سرپرست علوم ناسا ، در جریان توجیه رسانه ای این هفته پیش از پرتاب ، در مورد این اجسام کوچک ، هریک از این موارد به ما فصلی از داستان می گوید که همه ما بخشی از آن هستیم. " "وقتی به یکی از این اجرام سیاره ای نگاه می کنید و علم را اضافه می کنید ، به یک کتاب تاریخ تبدیل می شود." به برای انجام همه این پروازها در یک ماموریت ، دانشمندان و مهندسین امسال یک مسیر پیچیده مداری را طراحی کردند که نیاز به پرتاب در این ماه داشت. پس از انتخاب ناسا در ژانویه 2017. از آن زمان ، برنامه ریزان با تعطیلی دولت ، همه گیری COVID-19 و مسائل زنجیره تامین روبرو شدند. در کل ، ناسا و سازنده فضاپیما ، لاکهید مارتین ، طبق برنامه و در محدوده بودجه ماموریت باقی مانده اند. و 1 موتور راکت مرحله بالای قنطورس. " src = "https://techbord.com/picsbody/2110/6560-2.jpg" alt = "https://techbord.com ناسا قرار است با لوسی" فسیل "های منظومه شمسی را کشف کند"> Enlarge/Atlas V 401 دارای یک فریینگ بار 4 متر ، بدون تقویت کننده موشک های محکم و 1 موتور راکت مرحله بالای Centaur. Trevor Mahlmann

به گفته Donya Douglas-Bradshaw ، مدیر پروژه لوسی در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرینبلت ، مریلند ، این همه گیری در یک دوره زمانی بحرانی رخ داد هنگامی که فضاپیما با چهار محموله اصلی علمی مونتاژ شد. حدود 14 ماه طول کشید تا اتوبوس فضاپیما با سازها ادغام شود و تأیید شود که این سفینه می تواند برای یک ماموریت کامل 12 ساله در فضا زنده بماند. در صورت موفقیت لوسی ، مأموریت بیش از هر سفینه فضایی قبلی به انرژی خورشیدی می پردازد.

او گفت: "من فکر می کنم بزرگترین چالش در انجام این کار قطعاً مربوط به همه گیری بود." "بدیهی است ، وقتی در حال ساخت سخت افزار هستید و آن را یکپارچه و آزمایش می کنید ، دست های زیادی در دست است ، بنابراین ساختن آن و حفظ ایمنی نیروی کار بسیار چالش برانگیز بود."

اما اکنون ، فضاپیما بسته شده و موشک آماده حرکت است. تا حدودی کنایه آمیز است ، اگرچه لوسی در حال بازدید از "تروجان های مشتری" است ، اما هرگز به مشتری نزدیکتر از زمانی که روی زمین است نخواهد بود. این به این دلیل است که تروجان ها مشتری را در فاصله ای بیشتر از فاصله بین زمین و بزرگترین سیاره منظومه شمسی دنبال می کنند.