techbord.com ناسا در منطقه ای از ماه که آفتاب گرفته است ، آب پیدا کرده است

چرا مهم است: یافتن آب در مناطق آفتاب گیر ماه با توجه به هدف طولانی مدت ایجاد حضور در سطح ماه می تواند مهم باشد و بشریت را یک قدم به فرستادن اولین افراد به مریخ نزدیک کند.

ناسا روز دوشنبه گفت برای اولین بار آب را در سطح آفتاب ماه کشف کرده است.

دانشمندان مرکز تحقیقات ایمز ناسا ، دانشگاه هاوایی و دانشگاه براون در اواسط سال 2018 ثابت کرد که یخ آب در سطح ماه وجود دارد ، البته در قطب ها و دهانه های قمری که نور خورشید هرگز به آنها نمی رسد. در دهانه کلاویوس ، یکی از بزرگترین دهانه های ماه. از زمین در نیمکره جنوبی ماه قابل مشاهده است.

این کشف کم و بیش به طور تصادفی اتفاق افتاده است. SOFIA ، بزرگترین رصدخانه پرواز جهان ، یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 747SP اصلاح شده با یک تلسکوپ با قطر 106 اینچ است. برای بررسی خوشه های ستاره ای و سیاهچاله ها عموماً به اعماق فضا نگاه می کند اما این بار ، اپراتورها تصمیم گرفتند آن را به سمت ماه هدایت کنند تا ببینند آیا می توانند داده های قابل اعتمادی را بدست آورند.

با مطالعه داده ها ، آب موجود در غلظت 100 تا 412 قسمت در میلیون ، یا تقریباً کافی برای پر کردن یک بطری آب 12 اونسی ، در یک متر مکعب خاک پخش شده در سطح ماه.

کیسی هونیبال ، نویسنده اصلی تحقیق ، گفت که بدون جو غلیظ ، آب روی سطح ماه ماه که آفتاب دارد باید فضا را از دست بدهد. "اما به نوعی ما شاهد آن هستیم. چیزی در حال تولید آب است و چیزی باید آن را به دام بیندازد. "

این فقط یکی از رمز و رازهای ماه است که دانشمندان را در سال 2020 گیج کرده است.

علاقه مندان به یادگیری بیشتر افراد تشویق می شوند گزارش کامل را که در آخرین شماره نجوم طبیعت منتشر شده است ، بررسی کنند.

ناسا در منطقه ای از ماه که آفتاب گرفته است ، آب پیدا کرده است