• تک بورد - ناسا از لنزهای گرانشی برای یافتن کهکشان های مرده از جهان اولیه استفاده می کند

ناسا از لنزهای گرانشی برای یافتن کهکشان های مرده از جهان اولیه استفاده می کند

چه اتفاقی افتاده؟ تلسکوپ فضایی هابل ناسا و آرایه بزرگ میلی متر/زیر میلی متر آتاکاما (ALMA) در شمال شیلی نیمی از کهکشان های "مرده" را پیدا کرده اند که ظاهراً گاز هیدروژن سرد مورد نیاز برای ساختن ستارگان خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت ، تمام شده است. تکنیکی که برای یافتن این ناهنجاری ها استفاده می شود ، به همان اندازه جذاب است.

همانطور که ناسا می گوید ، وقتی جهان تقریباً سه میلیارد سال عمر داشت ، در مرحله اولیه شکل گیری خود بود. اما به طرز عجیبی ، شش کهکشان دور و عظیم که اخیراً کشف شده بودند دیگر ستاره ای نمی ساختند زیرا تمام گاز هیدروژن سرد خود را که منبع سوخت کلیدی است ، تخلیه کرده بودند.

https://techbord.com ناسا از لنزهای گرانشی برای یافتن کهکشان های

(تصاویر جعبه ای و خروجی نشان می دهد دو تا از شش کهکشان دور ، عظیم که دانشمندان دریافتند تشکیل ستاره به دلیل اتمام یک منبع سوخت - گاز هیدروژن سرد ، متوقف شده است.)

تقریباً 11 میلیارد سال بعد در زمان حاضر ، اعتقاد بر این است این کهکشانها از نظر اندازه متورم شده اند اما هنوز به دلیل شکل گیری ستاره جدید "مرده" هستند. بنابراین ، چه مشکلی پیش آمد؟

کیت ویتاکر ، استادیار نجوم در دانشگاه ماساچوست ، آمهرست و نویسنده اصلی تحقیق ، معتقد است که توضیحات متعددی می تواند وجود داشته باشد. شاید یک سیاهچاله ابرجرم در مرکز کهکشان تمام گاز منطقه را گرم کند. اگر اینطور باشد ، گاز هنوز آنجاست ، فقط گرم است. یا شاید ، کهکشان به سادگی تمام ذخایر خود را مصرف کرد و دیگر چیزی باقی نمانده است.

"اینها برخی از س questionsالات باز است که ما با مشاهدات جدید در راه به بررسی آنها ادامه می دهیم." ویتاکر اضافه کرد.

محققان برای سابقه بسیار طولانی در تاریخ ، از تکنیکی به نام لنز گرانشی استفاده کردند. در فضا ، گرانش خوشه های بزرگ کهکشان در پیش زمینه کشیده می شود و نور کهکشان های پس زمینه را تقویت می کند. این به عنوان یک ذره بین طبیعی عمل می کند و به ستاره شناسان اجازه می دهد تا جزئیاتی را در کهکشان ها مطالعه کنند که در غیر اینصورت با فناوری کنونی ما غیرممکن است. ویتاکر گفت: با استفاده از تلسکوپ های فضایی نسل بعدی قدرتمند-اما امروزه با ترکیب قابلیت های هابل و ALMA ، که با لنزهای قوی تقویت می شوند.

یافته های تحقیقاتی این تیم در مجله Nature منتشر شده است.

ارشاد با احترام egil sjoholt