• تک بورد - میکروبیولوژیست ها پرونده داروهای مفقود شده آکواریوم شید را کشف کردند

میکروبیولوژیست ها پرونده داروهای مفقود شده آکواریوم شید را کشف کردند

یک داروی ضد انگلی به نام کلروکین در زیستگاه قرنطینه همچنان از آب ناپدید می شود.
    آکواریوم شیکاگو شیکاگو که در سال 1930 تأسیس شد، فقط یک جاذبه توریستی محبوب نیست. کارکنان آن همچنین به تلاش‌های حفاظتی در سراسر جهان کمک می‌کنند و تحقیقات اساسی در مورد سلامت و رفتار حیوانات، تغذیه، ژنتیک، فیلتراسیون آبزیان، و اکولوژی مولکولی و میکروبی انجام می‌دهند. در طول چهار سال گذشته، آن کارکنان با ناپدید شدن مر

مرکز حفاظت و تحقیقات آکواریوم شامل یک بخش مراقبت از حیوانات و علوم، با یک بیمارستان پیشرفته حیوانات برای نظارت بر سلامت همه حیوانات در نمایشگاه ها و درمان آنها در صورت لزوم است. (اگر می خواهید بدانید که چگونه به یک مارماهی الکتریکی MRI بدهید، تیم مرکز شما را تحت پوشش قرار می دهد.)

از سال 2015، مرکز روی یک پروژه تحقیقاتی ویژه برای بررسی میکروبیوم های آکواریوم کار می کند. از جمله موضوعات دیگر، این پروژه شامل مطالعه جوامع میکروبی در فیلترهای زیستی آکواریوم است. چنین سیستم‌های آبی بسته به لطف ضایعات آمونیاک ماهی می‌توانند به سرعت سمی شوند و جوامع میکروبی خاصی می‌توانند به کنترل این سطوح کمک کنند. اما سایر میکروب‌ها سود کمتری دارند، همانطور که مورد کلروکین گمشده نشان می‌دهد.

هرگاه آکواریوم شید حیوانات جدیدی به دست آورد، ابتدا این موجودات در زیستگاه قرنطینه قرار می‌گیرند تا از ورود هر گونه پاتوژن خارجی به داخل آن جلوگیری شود. محیط با دقت کنترل شده آکواریوم بخشی از این فرآیند شامل استفاده از کلروکین فسفات، معمولاً با افزودن آن به آب زیستگاه است. کارکنان به طور منظم غلظت کلروکین را کنترل می کنند، به این ترتیب متوجه شدند که این غلظت ها معمولاً بسیار کمتر از حد انتظار است - اغلب بسیار کم است که نمی تواند به عنوان یک ضد انگلی موثر عمل کند. کارآگاهان میکروبی از دانشگاه نورث وسترن آنها از آب زیستگاه قرنطینه و همچنین نمونه برداری از دیواره ها و لوله های زیستگاه نمونه برداری کردند. آنها نمونه ها را برای تجزیه و تحلیل گسترده به آزمایشگاه خود آوردند. در مجموع، آنها حدود 754 میکروب مختلف را شمارش کردند که زیستگاه را خانه می نامیدند، و تیم به سرعت حدس زد که دزد کلروکین در میان آنها است.

تبلیغات گروه اکولوژی مولکولی و میکروبی Shedd به بررسی چگونگی تأثیر میکروارگانیسم ها بر حیوانات و ... می پردازد. سلامت اکوسیستم در محیط های مدیریت شده و طبیعی.بزرگ‌نمایی / گروه بوم‌شناسی مولکولی و میکروبی Shedd به بررسی چگونگی تأثیر میکروارگانیسم‌ها بر سلامت حیوانات و اکوسیستم در محیط‌های مدیریت‌شده و طبیعی می‌پردازد. آکواریوم Shedd

"بدیهی است که میکروب‌هایی در آب وجود دارد، اما هارتمن می گوید: میکروب هایی نیز وجود دارند که به کناره های سطوح می چسبند. "اگر تا به حال یک آکواریوم در خانه داشته اید، احتمالا متوجه رویش کثیفی در طرفین شده اید. مردم گاهی اوقات حلزون ها یا ماهی های جلبک خوار را برای تمیز کردن کناره ها اضافه می کنند. بنابراین، ما می خواستیم هر آنچه در آب بود و هر چیزی که گیر کرده بود را مطالعه کنیم. در دو طرف سطوح."

بعد، محققان باید مظنونان را شناسایی می کردند. ابتدا آنها از هر میکروب کشت گرفتند و به هر کدام فقط کلروکین را به عنوان غذا دادند. افسوس که این نتایج میدان را چندان محدود نکرد. اما یک سرنخ حیاتی از تجزیه و تحلیل شیمیایی آنها از کلروکین باقیمانده به دست آمد: تمام نیتروژن موجود در آن وجود نداشت.

هارتمن گفت: "کربن، نیتروژن، اکسیژن و فسفر نیازهای اساسی هستند که همه چیز برای زندگی به آن نیاز دارد." . در این مورد، به نظر می‌رسد که میکروب‌ها از دارو به عنوان منبع نیتروژن استفاده می‌کردند. وقتی نحوه تجزیه دارو را بررسی کردیم، متوجه شدیم که تکه‌ای از مولکول حاوی نیتروژن از بین رفته است. این معادل خوردن است. فقط ترشی ها را از چیزبرگر بیرون می آوریم و بقیه را پشت سر می گذاریم."

در نهایت، هارتمن و همکاران. توانستند 21 عامل بالقوه را شناسایی کنند که در لوله های زیستگاه رشد کرده بودند، که به نظر می رسد برخی از آنها قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته باشند. هنوز مشخص نیست که کدام یک از آن‌ها تمام نیتروژن موجود در کلروکین را جمع می‌کنند، اما حداقل آکواریوم اکنون می‌داند که مشکل در لوله‌ها نهفته است. متأسفانه، شستشوی منظم آن لوله‌ها احتمالاً مشکل را حل نمی‌کند، زیرا میکروب‌ها به شدت به کناره‌ها می‌چسبند. به گفته هارتمن، لوله های زیستگاه باید تمیز شوند یا احتمالاً به طور کلی تعویض شوند. تغییر بین آب شیرین و آب دریا همچنین می تواند به کنترل جمعیت میکروبی در آینده کمک کند.

"به طور کلی، نتایج ما مجموعه دانش پیرامون میکروبیوم های آکواریوم و تخریب داروهای دامپزشکی را گسترش می دهد و نشان می دهد که چگونه بوم شناسی و شیمی میکروبی می تواند تاثیرگذار باشد. نویسندگان نتیجه گرفتند که در مدیریت آینده محفظه های گردش آب شور ادغام شده است. "علاوه بر این، این یافته‌ها ممکن است پدیده‌هایی را که در محیط‌های محدود از نیتروژن رخ می‌دهند، زمانی که مواد شیمیایی انسانی حاوی نیتروژن اضافه می‌شوند، روشن کند."

DOI: Science of the Total Environment، 2021. 10.1016/j.scitotenv.20532 ( درباره DOI).