techbord.com محققان شواهد دیگری در مورد دریاچه های زیرزمینی مریخ پیدا کردند

چرا اهمیت دارد: گفته می شود بزرگترین دریاچه ها بیش از 18 مایل عرض دارند و عرض هر یک از دریاچه های دیگر فقط چند کیلومتر است. امید این است که این دریاچه های زیر سطحی بتوانند حیات میکروبی را داشته باشند ، اما همه قانع نیستند.

محققان چند سال پیش شواهدی از دریاچه زیر آب آب شور نزدیک قطب جنوب مریخ را کشف کردند. اکنون ، آنها شواهد بیشتری برای حمایت از کشف و موارد دیگر به دست آورده اند.

در ژوئیه 2018 ، آنها به داده های رادار از فضاپیمای Mars Express آژانس فضایی اروپا استناد کردند. این دستگاه به ابزاری مجهز است که امواج رادیویی را ارسال می کند و نحوه بازتاب آنها را در برابر نوع موادی مانند سنگ ، یخ یا آب ضبط می کند.

همانطور که طبیعت بازگو می کند ، یافته های موجود در این زمان تنها بر اساس 29 مشاهدات انجام شده از سال 2012 تا 2015 بود. محققان دیگر احساس كردند كه برای اثبات ادعای یافتن آب مایع در سیاره سرخ به شواهد بیشتری احتیاج دارند.

https://techbord.com محققان شواهد دیگری از دریاچه های زیرزمینی مریخ پیدا کردند

آخرین مطالعه شامل 134 مشاهدات است که از 2012 تا 2019 شامل می شود ، که همان بدن قبلی آب را مشخص کرده است ، به علاوه سه دریاچه کوچکتر دیگر در اطراف دریاچه اصلی. از همان ابزار ، رادار پیشرفته مریخ برای صداگذاری زیرسطحی و یونوسفر (MARSIS) استفاده شد.

جان پریسکو ، دانشمند محیط زیست در دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمان ، گفت که در استخرهای شور مشابه زندگی چندانی وجود ندارد. در قطب جنوب. "آنها فقط ترشی می خورند. وی اضافه کرد. و ممکن است این مسئله [در مریخ] باشد.

جک هولت ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه آریزونا ، به نیچر گفت که جریان گرم کافی برای حمایت از آب نمک حتی در زیر کلاه یخی.

اعتبار تصویر Pike-28 ، Jan Kaliciak