• تک بورد - محققان راهی برای کنترل نواحی مغز با پرتوهای نور کشف کردند

محققان راهی برای کنترل نواحی مغز با پرتوهای نور کشف کردند

WTF؟! تیمی از محققان توانایی کنترل مغز را فقط با استفاده از نور آزمایش کرده اند. آنها می توانند اعمال و احساسات موش های آزمایشگاهی را در فرآیندی که به گفته آنها کاملاً برگشت پذیر است، کنترل کنند. هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این می تواند روی انسان ها کار کند یا خیر وجود ندارد.

محققان روشی را توصیف می‌کنند که از نوع خاصی از نور آبی برای کنترل ارتباط بین نورون‌های مغز استفاده می‌کند. به طور موقت ارتباط بین سلول های خاص مغز را متوقف می کند. محققان می توانند رفتار و احساسات را بسته به اینکه کدام ناحیه مغز را هدف قرار می دهند، کنترل کنند. در یک مثال، آنها حافظه ترس یک موش را حذف کردند.

https://techbord.com <b>محققان</b> <b>راهی</b> برای <b>کنترل</b> <b>نواحی</b> مغز با پرتوهای نور کشف کردند

به نام Opto-vTrap، این روش در کره جنوبی توسط کارگردان C. Justin توسعه داده شد. لی از مرکز شناخت و اجتماعی در موسسه علوم پایه و پروفسور هیو وون دو از موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره. محققان از آن برای درک بهتر نحوه عملکرد مغز استفاده می کنند. لی می گوید که در نهایت می تواند به بهبود درمان صرع، درمان اسپاسم عضلانی و گسترش بافت پوست کمک کند.

روش های موجود برای کنترل فعالیت مغز وجود دارد، اما ممکن است بر انواع خاصی از سلول ها تأثیر نگذارند. این روش‌های جایگزین همچنین می‌توانند نورون‌ها را نادرست کنند یا باعث آسیب طولانی‌مدت یا دائمی به نورون‌ها شوند. برعکس، اثرات Opto-vTrap بعد از حدود 15 دقیقه از بین می‌رود.

Found یک ویژگی TechSpot است که در آن چیزهای هوشمندانه، خنده‌دار یا جالبی را از سراسر وب به اشتراک می‌گذاریم.

تگ ها:

محققان , راهی , کنترل , نواحی , پرتو , کردند