• تک بورد - محققان ادعا می کنند چوبی می سازند که سخت تر از فولاد است

محققان ادعا می کنند چوبی می سازند که سخت تر از فولاد است

WTF؟! دانشمندان دانشگاه مریلند اخیرا مقاله ای منتشر کرده اند که توضیح می دهد چگونه می توانند محصولات چوبی را حداقل به سختی فولاد بسازند. این "چوب سخت شده" (HW) می تواند جایگزین ارزان تر و تجدیدپذیرتری برای فولاد باشد.

مقاله اولین بار هفته گذشته در یکی از شماره های مجله علمی "Matter" منتشر شد. مقاله اصلی پشت یک دیوار پرداخت است اما Oddity Central و چند ویدیوی YouTube نکات اصلی را خلاصه می کنند. محققان روش خود را با دو مثال نشان می‌دهند: یک چاقوی چوبی که می‌گویند سه برابر چاقوی فولادی شکل‌تر است و استیک را به همان خوبی برش می‌دهد، و یک میخ چوبی ضد زنگ که به راحتی می‌توان از طریق سه تخته محکم چکش کرد.

این فرآیند با حذف عناصر خاصی از چوب از طریق عملیات شیمیایی و سپس افزایش چگالی آن کار می کند. محققان می گویند که این می تواند سختی چوب را تا 23 برابر افزایش دهد.

https://techbord.com محققان ادعا می‌کند که چوبی سخت‌تر از فولاد می‌سازد

تنگ لی، نویسنده این مطالعه، می‌گوید چوب عمدتاً از سلولز ساخته شده است که در واقع نسبت استحکام به چگالی بالاتری نسبت به چیزها دارد. مانند سرامیک ها، فلزات یا پلیمرها. به گفته لی، مشکل این است که سلولز فقط نیمی از چوب را تشکیل می‌دهد، بقیه اجزای ضعیف‌تر همی سلولز و لیگنین هستند.

فرایند ساخت HW شامل حذف عناصر ضعیف‌تر مانند لیگنین است. که به آن لایه برداری می گویند)، سپس با اعمال فشار برای حذف هر گونه چگالی آب. پس از این می توان چوب را به هر شکلی تراش داد و صیقل داد. همچنین می توان آن را با روغن معدنی درمان کرد تا جذب آب را کاهش داده و طول عمر آن را افزایش دهد.