• تک بورد - فسیل‌های آمونیت دوره ژوراسیک عضلات خود را به صورت مجازی سه بعدی خم می‌کنند

فسیل‌های آمونیت دوره ژوراسیک عضلات خود را به صورت مجازی سه بعدی خم می‌کنند

همچنین: آوردن یک کرم زرهی فسیل شده 400 میلیون ساله به زندگی مجازی.
    محققان یک مدل سه بعدی بسیار دقیق از یک فسیل آمونیتی 365 میلیون ساله مربوط به دوره ژوراسیک با ترکیب تکنیک های تصویربرداری پیشرفته ایجاد کردند که نشان می دهد بر اساس مقاله ای که ماه گذشته در ژورنال زمین شناسی منتشر شد، ماهیچه های داخلی که قبلا هرگز مشاهده نشده بودند. مقاله دیگری که ماه گذشته در مجله Papers in Paleontology منتشر شد

فسیل آمونیت مورد استفاده در مطالعه زمین شناسی در سال 1998 در سایت گودال Claydon Pike در گلوسسترشایر انگلستان کشف شد که عمدتاً شامل ماسه ها، ماسه سنگ و سنگ آهک با سیمان ضعیف است. بسیاری از پوسته های تکه تکه شده نرم تنان در سراسر سایت پراکنده شده اند، اما این نمونه خاص به طور قابل ملاحظه ای دست نخورده بود و هیچ نشانه ای از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت از طریق جمع کردن، لایه برداری پوسته، یا نبش قبر از جاهای دیگر و ته نشین شدن را نشان نمی داد. این فسیل در حال حاضر در موزه ملی ولز، کاردیف نگهداری می شود.

«وقتی فسیل را پیدا کردم، بلافاصله متوجه شدم که چیز خاصی است. شورای تأسیسات فناوری "پوسته به دو قسمت تقسیم شد و بدنه فسیل بیرون افتاد و چیزی شبیه به بافت های نرم ظاهر شد. شگفت انگیز است که در نهایت با استفاده از تکنیک های تصویربرداری پیشرفته بدانیم اینها چیستند."

ادامه مطلب

حشره نادر فسیل شده 50 میلیون ساله آلت تناسلی خود را برای آیندگان چشمک می زند

ابتدا، تیم از قالب داخلی عکس گرفته و فسیل را در معرض میکروسکوپ الکترونی روبشی و پراکندگی انرژی قرار دادند. طیف سنجی اشعه ایکس. سپس محققان دو تکنیک تصویربرداری قدرتمند و مکمل را ترکیب کردند.

توموگرافی نوترونی بسیار شبیه به روش‌های تصویربرداری اشعه ایکس است، با این تفاوت که به چگالی مواد حساس نیست. بنابراین برخی از چیزهایی که به راحتی با تصویربرداری نوترونی قابل مشاهده هستند ممکن است چالش برانگیز یا غیرممکن باشد که با تصویربرداری اشعه ایکس دیده شوند (و بالعکس). این تیم بیش از 1800 تصویر 30 ثانیه‌ای را از طریق توموگرافی نوترونی جمع‌آوری کرد و از نرم‌افزار رایانه‌ای برای بازسازی آنها به صورت برش‌های دو بعدی استفاده کرد.

میکروتوموگرافی اشعه ایکس شامل استفاده از اشعه ایکس برای ایجاد برش‌های مقطعی از یک جسم فیزیکی است که می‌تواند برای بازسازی یک مدل سه بعدی مجازی بدون از بین بردن شی اصلی استفاده شود. با استفاده از این روش، تیم 6000 طرح ریزی را ثبت کرد که به صورت یک تصویر سه بعدی بازسازی شد. داده‌های میکروتوموگرافی اشعه ایکس به‌ویژه برای آشکار کردن جزئیات کلیدی در مورد ساختار پوسته داخلی و خارجی مفید است.

هر دو مجموعه داده در مرحله بعدی برای ایجاد یک مدل سه‌بعدی ترکیبی به نرم‌افزار تخصصی وارد شدند. داده‌های اشعه ایکس، زمانی که با داده‌های توموگرافی نوترونی همراستا شدند، منجر به نمایش‌های سه بعدی با رنگ کاذب بسیار دقیق از فسیل شد.

"علی رغم کشف بیش از 20 سال پیش، دانشمندان در برابر گزینه مخرب مقاومت نشان دادند. آلن اسپنسر از امپریال کالج لندن می‌گوید: «فسیل را جدا می‌کنیم تا ببینیم داخل آن چیست». او ادامه داد:

اگرچه این امر بسیار سریع‌تر انجام می‌شد، اما خطر از دست رفتن دائمی برخی از اطلاعات را به همراه داشت. درعوض، منتظر ماندیم تا فناوری غیرمخرب به آن برسد - همانطور که اکنون شده است. این به ما اجازه داد تا بدون ایجاد آسیب به این فسیل منحصر به فرد و نادر، این ساختارهای داخلی را درک کنیم. این نتیجه هم گواهی بر صبر و حوصله نشان داده شده و هم پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناوری در دیرینه‌شناسی است.

Fossilized amonite block.بزرگ کردن / بلوک آمونیتی فسیل شده. لزلی چرنز و همکاران، 2021

دیرینه شناسان معمولاً به گونه مدرن Nautilus به عنوان مدلی برای فسیل های آممونوئیدی باستانی تکیه می کنند. ، که حداقل شباهت ظاهری به نیاکان ژوراسیک خود دارد. اما این مدل سه بعدی جدید که عضله و بافت نرم را نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که این شباهت‌ها ممکن است فقط تا عمق پوسته باشند، و از نظر تکاملی، آمونیت‌ها ممکن است اشتراکات بیشتری با زیرگروه کلوئیدی امروزی داشته باشند که شامل ماهی مرکب، اختاپوس و ساعد ماهی است.

مدل <b>مجازی</b> سه <b>بعدی</b> فسیل آمونیتی دوران ژوراسیک، ماهیچه های داخلی را نشان می دهد که قبلا مشاهده نشده بود.Enlarge / 3D virtual model of a Jurassic فسیل آمونیتی دوران، ماهیچه های داخلی را نشان می دهد که قبلا هرگز مشاهده نشده بود. Lesley Cherns و همکارانش می‌گوید: «حفظ بخش‌های نرم در آمونیت‌ها بسیار نادر است، حتی در مقایسه با فسیل‌های حیوانات نزدیک به ماهی مرکب،» Lesley Cherns از دانشگاه کاردیف. ما شواهدی برای ماهیچه‌هایی پیدا کردیم که در ناتیلوس وجود ندارند، که بینش‌های مهم جدیدی را در مورد آناتومی و مورفولوژی عملکردی آمونیت‌ها ارائه کرد.»

ادامه مطلب

مطالعه نشان می‌دهد روده‌های کوسه مارپیچی مانند دریچه آب نیکولا تسلا عمل می‌کنند

از همه مهم‌تر، این آمونیت احتمالاً با استفاده از نیروی محرکه جت شنا می‌کرده است، که در آن آب از طریق یک لوله یا قیف بیرون می‌رود ( هیپونوم) در نزدیکی دهانه محفظه بدن قرار دارد. در میان یافته‌های دیگر، محققان ماهیچه‌های جفتی را مشاهده کردند که از بدن آمونیت امتداد می‌یابند، که آنها گمان می‌کنند حیوان احتمالاً از آن‌ها برای جمع‌کردن بیشتر در پوسته‌اش برای جلوگیری از شکارچیان استفاده کرده است. (آمونیت ها دفاعی مانند کیسه جوهر نداشتند، که در اختاپوس ها، ماهی مرکب و ماهی مرکب رایج است.)

"بیش از 20 سال کار بیمار و آزمایش تکنیک های جدید اسکن فسیلی غیر مخرب طول کشیده است. راسل گاروود از دانشگاه منچستر که یکی از همکاران علمی موزه تاریخ طبیعی است، گفت: تا زمانی که به ترکیبی دست یافتیم که می‌توان برای این نمونه نادر استفاده کرد. "این هر دو را برجسته می کند: اهمیت مجموعه های موزه ملی ما که به طور دائم این نمونه های مهم را نگهداری می کنند و به آنها دسترسی دارند؛ و سرعت پیشرفت های فناوری در دیرینه شناسی در سال های اخیر."

تگ ها:

فسیل‌های , آمونیت , دوره , ژوراسیک , عضلات , صورت , مجازی , بعدی , می‌کنند