• تک بورد - شجره شناسان می گویند لئوناردو داوینچی 14 خویشاوند زنده دارد

شجره شناسان می گویند لئوناردو داوینچی 14 خویشاوند زنده دارد

جوانترین اقوام زنده یاد این هنرمند و دانشمند دوره رنسانس 1 ساله است.
    یک درخت خانوادگی لئوناردو داوینچی که اخیراً مونتاژ شده و 21 نسل از سال 1331 تا امروز را در برگرفته است ، می تواند زمینه را برای آزمایش DNA فراهم کند که ممکن است تایید کند آیا استخوانها در لگن قرار دارند قبر وینچی در واقع مربوط به وی است. امید دو مورخ هنر برای کشف توضیحی ژنتیکی برای درخشش هنرمند رنسانس ، با این حال ، احتمالاً

خانواده مدرن داوینچی

برای ساختن شجره نامه ، مورخان هنر ، الساندرو وزوسی و آگنس ساباتو از طریق تولد ، مرگ و سوابق املاک در 690 سال گذشته حفر کردند. آنها همچنین با خویشاوندان بازمانده خود مصاحبه کردند تا در مورد خانواده بزرگ مدرن هنرمند ، دانشمند و مخترع معروف اطلاعات بیشتری کسب کنند. در پایان ، آنها خانواده داوینچی را از پدربزرگ وی ، متولد 1331 ، تا 14 فامیل امروز زندگی می کنند. لئوناردو داوینچی خودش فرزندی نداشت و اقوام امروزی او همه از 22 خواهر و برادر (!) ناتنی وی تبار هستند.

خانواده حاضر در مطالعه جدید نقش اساسی داشتند. وزوزوسی و ساباتو نوشتند: "بسیاری از آنها ، به همراه نزدیكانشان ، برای جمع آوری و تأیید اطلاعات همکاری كرده اند ،" با اشتیاق به برقراری ارتباط با سایر اعضای خانواده و بازیابی اسناد و تصاویر جدید كمك كرده اند. " این خواهرزاده ها و خواهرزاده های بزرگ چندین بار شامل چندین کارمند دفتر (یکی از آنها در دهه 1960 به عنوان تفنگچی نیروی دریایی خدمت می کرد) ، یک اثاثه یا لوازم داخلی بازنشسته ، یک نقشه بردار و یک کارمند دولت "علاقه مند به موتورسیکلت و موسیقی" است. بزرگترین در حال حاضر 85 ساله است و کوچکترین فقط یک سال دارد.

برای برخی از دیدگاه های جالب تاریخی ، پدر بزرگ این هنرمند ، میشل داوینچی ، هنگام ورود مرگ سیاه به ایتالیا نوجوان بود. ؛ آخرین خواهرزاده یا برادرزاده 20 بار بزرگتر وی در هنگام شیوع بیماری Covid-19 متولد شد.

چه کسی در قبر داوینچی دفن شده است؟

وززوسی و ساباتو به خصوص به این مرد علاقه مند بودند خط تبار از پدر داوینچی ، سردفتری به نام Ser Piero da Vinci ، تا نسل های امروز. این امر تا حدی به این دلیل است که ردیابی خط مرد در اسناد تاریخی از زمانی که زندگی زنان - و گاهی اوقات تمام وجود آنها - به ندرت در اسناد رسمی ثبت می شود ، است. اما این بیشتر به دلیل کروموزوم Y است ، تنها بخشی از ژنوم انسان است که مستقیماً از پدر به پسر منتقل می شود. جدا از برخی تغییرات کوچک که با گذشت زمان اتفاق می افتد ، کروموزوم های Y برادرزاده های مدرن داوینچی باید کاملاً شبیه به میشل ، سر پیرو و خود لئوناردو باشند.

این بدان معنی است که با مقایسه کروموزوم Y DNA خویشاوندان مدرن تا DNA باستان از اسکلت مدفون در قبر داوینچی ، ممکن است بتوان یک رمز و راز 158 ساله را حل کرد: چه کسی در قبر داوینچی در نمازخانه سن هوبرت دفن شده است؟

آگهی

لئوناردو داوینچی چهار سال آخر زندگی خود را در فرانسه گذراند و به عنوان یک دانشمند و مهندس در دربار پادشاه فرانسیس اول کار کرد. او در شهر آمبوئز زندگی می کرد و کار می کرد ، یک سنگ فرش از کاخ تابستانی پادشاه ، و هنگامی که در سال 1519 درگذشت ، در کلیسای مجاور سنت فلورانس ، در حدود 1200 کیلومتری بقیه خانواده اش ، به خاک سپرده شد. (با همه حساب ها ، لئوناردو ارتباط کمی با برادران ناتنی خود داشت ؛ چندین نفر بیش از یک دهه جوان بودند و اسناد تاریخی نشان می دهد برخی اختلافات بر سر ارث وجود دارد.)

و در آنجا دانشمند بزرگ رنسانس برای بعدی تصمیم گرفت 275 سال یا بیشتر ، تا اینکه انقلاب به کشور خوانده او آمد. در طول انقلاب فرانسه ، کلیسای سنت فلورانس بیشتر تخریب شد. ناپلئون بناپارت چند سال بعد کار را تمام کرد. در طی این روند ، مقبره داوینچی و استخوان های او ناپدید شدند.

کارگران در این محل اسکلتی را در سال 1863 پیدا کردند که همراه با تکه های سنگی حک شده با حروف دفن شده بود: "EO" ، "AR" "DUS" و "VINC" که یابنده ها آنها را به عنوان قطعات شکسته کتیبه ای می خوانند که روزی نوشته شده بود "Leonardus da Vinci". دندان های اسکلت آنقدر فرسوده به نظر می رسید که متناسب با سن داوینچی هنگام مرگ باشد ، و یک سپر نقره ای حک شده با تصویر پادشاه فرانسیس اول ، دوره زمانی مناسب را پیشنهاد داد. امروز ، این اسکلت در مقبره ای در کلیسای کوچک واقع شده در نزدیکی Saint-Hubert ساکن است ، اما آزمایش DNA می تواند به شما کمک کند که آیا واقعاً لئوناردو است.

البته ، برای چنین آزمایشاتی نیاز به اجازه وجود دارد - احتمالاً از کلیسا ، از اقوام زنده مانده ، از مسئولان میراث فرهنگی ، یا ترکیبی از آن. مشخص نیست که آیا کسی مشتاق نمونه برداری مخرب از اسکلت لئوناردو داوینچی است. با این حال ، جالب است که مالکیت اسکلت اکنون حتی اگر فقط از نظر فنی یک فرضیه قابل آزمایش باشد.

خانواده گمشده داوینچی

بیشتر اعضای خانواده لئوناردو در اواخر قرون وسطا و دوره رنسانس بودند در کلیسای سانتا کروچه در وینچی ، شهری در حدود 20 مایلی فلورانس ، ایتالیا ، که خانواده نام آن را از آن گرفته اند ، به خاک سپرده شد. نسل های بعدی نام خانوادگی را از "داوینچی" به "وینچی" تغییر دادند. اما مقبره خانوادگی ، که حداقل شش نفر از اقوام مرد این هنرمند در آن دفن شده اند ، به دلیل زمان و چندین مورد بازسازی ساختمان کلیسا از دست رفته است. این بدان معناست که اجساد پدربزرگ لئوناردو آنتونیو ، عمویش فرانچسکو و برادر ناتنی وی دومنیکو دی ماتئو و غیره از نظر فنی مفقود شده اند ، گرچه آنها تقریباً مطمئناً در زیر کف کلیسای مدرن قرار دارند.

وزوسی و ساباتو و همكارانشان در پروژه بین المللی DNA Leonardo da Vinci علاقه مند به یافتن این گورها هستند زیرا آنها امیدوارند كه DNA چندین نسل از خانواده خانواده مردان داوینچی را نمونه بگیرند. آنها ادعا می کنند که تأیید می کند که شجره نامه ثبت شده در نزدیک به 700 سال اسناد با روابط واقعی ژنتیکی بین افراد مطابقت دارد.

تبلیغ

در یک تحقیق راداری نفوذپذیر اخیر ، آثار گورهای فراموش شده در زیر کف کلیسا سوابق تاریخی می گویند مقبره قدیمی داوینچی در نزدیکی مرکز ساختمان ، روبروی درب اصلی آن قرار داشت. وزوسی و ساباتو با مقایسه نقشه های تاریخی با برنامه های مدرن ، موفق به یافتن منطقه ای از کلیسا شدند که زمانی مرکز آن بود ، در مقابل درب اصلی. و در حدود نقطه مناسب ، بررسی رادار آنها دو ناهنجاری را کشف کرد - مکانهایی که امواج رادیویی متفاوت از خاک اطراف منعکس می کنند.

بعید است که مقامات کلیسا اجازه حفر کف زمین در مقابل را بدهند محراب برای جستجوی بستگان لئوناردو داوینچی. نبش قبر چندین مجموعه بقایا برای بدست آوردن نمونه های DNA احتمالاً به منابع قابل توجهی نیاز دارد و نگرانی های اخلاقی جدی ایجاد می کند. محققان معمولاً باید نشان دهند که آنها سوالات علمی بسیار قانع کننده ای را می پرسند تا مجوز و بودجه ای را برای انجام چنین پروژه ای دریافت کنند ، و احتمالاً درخت شجره یک شخصیت تاریخی از استاندارد کمتر است.

هیچ چیزی به عنوان کد داوینچی

بسیاری از برنامه های Vezzosi و Sabato برای DNA داوینچی - اگر هرگز توالی یابی شود - در واقع معنای علمی ندارند. آنها عمدتا بر اساس برخی از ایده های منسوخ در مورد وراثت ، هوش و حتی نژاد است.

توالی DNA لئوناردو داوینچی ، وزوسی و ساباتو نوشتند ، "عناصر مفیدی را برای کاوش علمی ریشه های نبوغ او در دسترس قرار می دهد ، برای یافتن اطلاعات در مورد قدرت جسمی و احتمالاً پیری زودرس ، چپ دست بودن و سلامتی و بیماری های ارثی احتمالی و توضیح برخی ادراکات خاص حسی ، مانند کیفیت بصری فوق العاده و سینستزی. "

چند ویژگی خاص ، مانند چپ دستی و برخی مشکلات بهداشتی ارثی ، ممکن است حداقل تا حدی در ژن های داوینچی نوشته شود. سایر موارد ، مانند سینستزی ، ممکن است از نظر ژنتیکی از آنجا که در خانواده اجرا می شود ، دارای پایه ژنتیکی باشند ، اما متخصصان ژنتیک هنوز این مورد را مشخص نکرده اند. اما هیچ نشانگر ژنتیکی شناخته شده ای برای هوش و خلاقیت وجود ندارد. جنبش اوژنیک بسیار مضر در اوایل قرن 20 بر این عقیده بود که هوش و اخلاق صفاتی است که مردم به سادگی از والدین خود به ارث برده اند ، ایده ای که امروز نیز ادامه دارد. اما علم داستان بسیار متفاوتی را روایت می کند ، با تأثیرات محیطی مخلوط با ورودی صدها ژن ، هر یک دارای اثر کمی.

"ما همچنین فرضیه مهم و جذاب را لئوناردو از یک تعامل ژنتیکی به نظر می رسانیم از دو هاپلوتیپ متفاوت ، یعنی از ویژگی های دو جمعیت مختلف ، "وززوسی و ساباتو نوشتند. برخی از مورخان اظهار داشتند که مادر داوینچی ممکن است کاترینا زنی بردگی از کافه یا قسطنطنیه باشد ، اما وززوسی و ساباتو با طرح این س askingال ، "آیا این می تواند منشا نبوغ لئوناردو باشد؟"

این ایده به نظر می رسد در کل ، ایده مطالعه DNA لئوناردو برای یادگیری آنچه باعث لک زدن او شده است مثالی عالی از این مسئله است که چرا محققان نباید فقط کار کورکورانه خارج از زمینه های خود را پرداخت کنند. . تحقیقات چند رشته ای مهم است ، اما هنگامی که متخصصان در زمینه های مختلف با هم کار می کنند ، بهترین نتیجه را می دهد.

Human Evolution، 2021 DOI: 10.14673 / HE2021121077 (درباره DOI).