techbord.com ستاره شناسان ممکن است نشانه هایی از زندگی را در جو ناهید پیدا کرده باشند

اولین نشانه های حیات فرازمینی را می توان در مکانی کشف کرد که دانشمندان مدتهاست از آن غافل شده اند - سیاره نزدیک به زمین ، ناهید. دنیای سنگلاخ با توجه به اینکه داغترین سیاره منظومه شمسی است ، شبیه به زندگی به نظر نمی رسد ، اما شاید زندگی از آنچه که فکر می کنیم مقاوم تر است؟

ستاره شناسان در مقاله ای که روز دوشنبه در مجله علمی Nature منتشر شد ، گفتند كه آنها وجود آشكار گاز فسفین را در جو ونوس شناسایی كرده اند. این غیرمعمول است زیرا طبق این مقاله ، هر فسفر در این منطقه باید به صورت اکسید باشد.

تلسکوپ جیمز کلرک مکسول و آرایه میلی متر بزرگ آتاکاما در شیلی برای تشخیص گاز مورد استفاده منجمان توضیحی برای آن ندارید.

https://techbord.com ستاره شناسان ممکن است نشانه هایی از زندگی را در جو زهره پیدا کرده باشند

یک احتمال وجود ارگانیسم های میکروبی است که می توانند آن را تولید کنند.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان مولکولی در دانشگاه هاروارد ، گفت که" همانطور که تا آنجا که می توانیم بگوییم ، فقط زندگی می تواند فسفین ایجاد کند "در سیارات کوچک و سنگلاخی مانند ونوس.

پل بیرن ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رالی ، گفت که اگرچه این یافته حیرت انگیز است و که او شک دارد که این امر به زندگی اشاره می کند ، "من توضیح بهتری درباره آنچه که هست ندارم."

سایر افراد در جامعه علمی هنوز قانع نشده اند. جرالد جویس ، زیست شناس از موسسه سالک در کالیفرنیا ، به نیویورک تایمز گفت که به سختی می توان این کشف را به عنوان یک علامت زیستی در نظر گرفت. وی افزود: "تشخیص فسفین برای حیات ، فقط برای شیمی غیرعادی و غیرقابل توجیه ، دلیل محكمی نیست." دو مورد از آنها مطالعه دقیق تری از ونوس را شامل می شود و دیگری بطور خاص ، داوینچی + ، جو سیاره را برای درک بهتر نحوه ایجاد آن تجزیه و تحلیل می کند.

اعتبار تصویر: Jurik Peter، Chr. آفنبرگ