• تک بورد - ستاره شناسان خوشه های کهکشانی جدیدی را که درست در مقابل ما پنهان شده اند ، کشف می کنند

ستاره شناسان در MIT خوشه های کهکشان ناشناخته ای را کشف کرده اند که در مطالعات قبلی نادیده گرفته شده بود. نتایج آنها ، که به تازگی در مجله Astrophysical Journal منتشر شده است ، نشان می دهد که تا حدود یک درصد از خوشه های کهکشان می تواند به عنوان یک کهکشان درخشان اشتباه شناخته شود.

خوشه های کهکشان ها حاوی صدها یا حتی هزاران نفر از کهکشان ها توسط جاذبه در کنار هم قرار گرفته اند. همانطور که MIT برجسته می کند ، آنها از طریق دریایی از گاز داغ به نام محیط درون مخروطی حرکت می کنند و تابش اشعه ایکس را که می توانیم با استفاده از تلسکوپ های فضایی مشاهده کنیم ، منتقل می کنند. خوشه های کهکشانی ، شناسایی آنها در مقابل شیئی که دارای یک منبع اشعه ایکس است ، مانند یک ستاره یا کوازار ، آسان تر است. این مدیر کل خوشه ای که وی کشف کرد و به آن خوشه ققنوس گفته می شود ، حاوی سیاهچاله ای است که اشعه ایکس را به اندازه کافی روشن ساطع می کند تا تشعشعات محیط درون مخلوط را غرق کند. بنابراین ، این یک منبع اشعه ایکس به نظر می رسید و برای دهه ها در طبقه بندی غلط قرار داشت.

با استفاده از این احتمال جدید ، نظرسنجی خوشه های پنهان در منظر دشت (CHiPS) زنده شد. در طی شش سال اجرای این تحقیق ، سه خوشه کهکشانی جدید شناسایی شده است که یکی از آنها شبیه خوشه ققنوس است. این نکته قابل توجه است زیرا ستاره شناسان فقط چند خوشه به سبک ققنوس را می شناسند.

مک دونالد امیدوار است که نتایج نظرسنجی CHIPS به دیگران کمک کند ، مانند افرادی که با ابزار اشعه ایکس eROSITA کار می کنند ، بهتر می توانند نحوه جستجو را درک کنند خوشه ها.

مک دونالد گفت: "افرادی که مشغول جستجوی خوشه ای این تلسکوپ جدید اشعه ایکس هستند ، باید از این کار آگاه باشند." "اگر یک درصد از خوشه ها را از دست بدهید ، محدودیت اساسی برای درک خوب جهان وجود دارد."

تصاویر با احترام از Triff