• تک بورد - ستاره شناسان برای اولین بار نور را در پشت یک سیاهچاله مشاهده کردند و نظریه نسبیت عام اینشتین را دوباره تأیید کردند

چیزی که باید منتظر آن بود: یک تیم بین المللی از ستاره شناسان برای اولین بار نور را از پشت یک سیاهچاله مشاهده کردند. رصدخانه های آینده ، مانند تلسکوپ پیشرفته برای اخترفیزیک با انرژی بالا (آتنا) باید تصاویر با وضوح بالاتر با زمان مشاهده بسیار کوتاه تر ارائه دهند.

با هدایت دان ویلکینز از دانشگاه استنفورد ، این تیم روی سیاهچاله ای که 10 میلیون برابر خورشید ما جرم دارد تمرکز کرد و 1800 میلیون سال نوری دورتر از ما در یک کهکشان به نام I Zwicky واقع شده است.

مجهز به تلسکوپ های فضایی XMM-Newton آژانس فضایی اروپا و NuSTAR ناسا ، ستاره شناسان شعله های درخشانی از پرتو ایکس را که از اطراف سیاهچاله می آید مشاهده کردند. شعله های اشعه ایکس از گاز در حال سقوط در سیاهچاله طنین انداز شدند و با فروکش شعله های آتش ، تلسکوپها به طرز شگفت انگیزی قادر به برداشتن جرقه های کوچکتر اشعه ایکس با رنگهای مختلف بودند. اینها پژواک هایی بودند که از گاز پشت سیاهچاله بیرون می زدند. یک سیاهچاله برای اولین بار ، نظریه نسبیت عام اینشتین را تأیید می کند ">

" هر نوری که به آن سیاهچاله می رود بیرون نمی آید ، بنابراین ما نباید بتوانیم ویلکینز گفت: هر چیزی را که پشت سیاه چاله است ببینید. وی افزود: "دلیل اینکه ما می توانیم آن را ببینیم این است که آن سیاهچاله در حال تابیدن فضا است ، نور را خم می کند و میدان های مغناطیسی را در اطراف خود می چرخاند." /p>

این اولین بار است که ستاره شناسان به طور مستقیم نور پشت سیاه چاله را مشاهده می کنند و همچنین با نظریه نسبیت عام اینشتین مطابقت دارد و پیش بینی های او را دوباره تأیید می کند.

یافته های تیم تحقیق اخیراً در مجله علمی Nature منتشر شده است.

اعتبار تصویر دان ویلکینز