• تک بورد - ستاره شناسان اولین شواهدی از وجود یک سیاره فراخورشیدی در خارج از کهکشان راه شیری پیدا کردند

یافتن یک نامزد سیاره فراخورشیدی در خارج از کهکشان راه شیری کار بزرگی است، اما با توجه به وسعت فضا نباید آنقدر تعجب آور باشد. طبق یک مطالعه در سال 2016، ممکن است دو تریلیون کهکشان دیگر در جهان قابل مشاهده وجود داشته باشد. حتی تنها در کهکشان راه شیری، بیش از 100 میلیارد سیاره دیگر وجود دارد.

ناسا معتقد است که ممکن است شواهدی از عبور یک سیاره از یک ستاره در خارج از کهکشان راه شیری داشته باشد.

سیارات فراخورشیدی، یا سیارات خارج از منظومه شمسی ما، چیزی نیستند. جدید. ستاره شناسان در سال 1988 چیزی را که فکر می کردند ممکن است یک سیاره فراخورشیدی باشد کشف کردند و چند سال بعد ظن خود را تایید کردند. از آن زمان تا کنون، بیش از 4000 سیاره فراخورشیدی کشف شده و "تأیید شده" در نظر گرفته می شوند.

جای تعجب نیست که همه آنها در کهکشان راه شیری خودمان قرار دارند و بیشتر آنها در فاصله 3000 سال نوری از زمین یا کمتر هستند. .

گروهی از محققان به رهبری روزان دی استفانو از مرکز اخترفیزیک | هاروارد و اسمیتسونیان (CfA) در کمبریج، ماساچوست، از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا برای مشاهده گذر در یک کهکشان مارپیچی به نام مسیه 51 (M51) استفاده کردند، که به دلیل مشخصات متمایزش کهکشان گرداب نیز شناخته می‌شود، یعنی حدود 28 میلیون نور. -سال‌ها دورتر.

گذر زمانی اتفاق می‌افتد که سیاره‌ای از مقابل یک ستاره می‌گذرد و مقداری از نور ستاره را مسدود می‌کند. در این مثال، آنها به طور خاص به دنبال کاهش روشنایی اشعه ایکس بودند. عبوری که آنها مشاهده کردند تقریباً سه ساعت به طول انجامید. بر اساس این اطلاعات و اطلاعات دیگر، تیم تخمین می‌زند که نامزد سیاره فراخورشیدی می‌تواند تقریباً به اندازه زحل باشد و به دور یک سیاه‌چاله یا ستاره نوترونی در حدود دو برابر فاصله زحل از خورشید ما بچرخد.

اطلاعات بیشتر. برای تایید سیاره فراخورشیدی مورد نیاز است. متأسفانه، به دلیل مدار بزرگ نامزد، انتظار نمی رود تا 70 سال دیگر دوباره از مقابل شریک باینری خود عبور کند. و حتی پس از آن، آنها دقیقاً نمی‌دانستند چه زمانی برای حمل و نقل کوتاه مدت تماشا کنند.