• تک بورد - دنیسووان ها اولین انسان های بشری بودند که به غار دنیسوا رسیدند

دنیسووان ها اولین انسان های بشری بودند که به غار دنیسوا رسیدند

حتی رسوب موجود در کف غار دنیسوا داستانی برای گفتن دارد.
    در 300000 سال گذشته در نقاط مختلف ، غار دنیسووا سه گونه مختلف هومینین را پناه داده است. اما با داشتن فسیل فقط هشت نفر - چهار دنیسوان ، سه نئاندرتال و دختر جفت نئاندرتال / دنیسووان - دشوار است یک داستان دقیق در مورد زمان زندگی هر گونه در غار شرح دهیم. طبق یک مطالعه ژنتیکی اخیر ، دنیسوان ها اولین کسانی بودند که حدود 250،000 سال پیش وارد ای

این جدول زمانی نتیجه مطالعه اخیر DNA میتوکندریایی است (مواد ژنتیکی مستقیماً از مادر به کودک منتقل می شود) در لایه های عمیق رسوب کف غار مخلوط شده است. به گفته باستان شناس النا زاوالا از م Instituteسسه انسان شناسی تکاملی ماکس پلانک ، نویسنده اصلی کتاب ، قطعات DNA باستان احتمالاً از مخلوط مدفوع ، بقایای تجزیه شده و پوست و موی ریخته شده است که در نهایت با خاک کف غار مخلوط شده است. این مطالعه.

"او می داند که DNA می تواند به مواد معدنی موجود در رسوبات متصل شود و همچنین هنگام بررسی رسوبات زیر میکروسکوپ ، میکرو فسیل هایی را دیده ایم." "مطالعات آینده در ارتباط عناصر خاص رسوب با حفظ DNA به افزایش درک ما از این روند کمک خواهد کرد."

زاوالا و همکارانش از هر لایه غار ، در هر سه اتاق ، از رسوب 10- نمونه برداری کردند فواصل 15 سانتیمتر. سپس توالی DNA میتوکندری را از هومینین ها و سایر گونه های پستاندار مانند ماموت ها ، خرس ها و کفتارها جدا کردند. آنها برای شناسایی اینکه هرکدام از 175 نمونه mtDNA هومینین متعلق به کدام یک است ، آنها قطعات DNA را با قسمتهای خاصی از ژنوم که در دنیسوان ها ، نئاندرتال ها و ما متفاوت است مقایسه کردند.

هومینین های جدید در بلوک

در یک لایه رسوبی که از 250،000 پیش در طبقه غار شروع به انباشته شدن کرد ، آنها اولین آثار mtDNA دنیسوان را پیدا کردند. این نسبتاً قدیمی تر از اولین فسیل دنیسووان از غار است که قدمت آن بین 194000 تا 123،000 سال پیش بوده است. اولین انسانهای نئاندرتال در غار حدوداً قبل از 170 هزار سال پیش ظاهر شده اند و برای حدود 40 هزار سال ، به نظر می رسد که دو گروه همجنس گرا کم و بیش در غار مشترک بوده اند. به سختی می توان به طور قطعی گفت ، زیرا لایه های رسوب فقط به چند هزار سال تقسیم می شوند. این بدان معناست که باستان شناسان نمی توانند بگویند که این دو گونه هم اتاقی بوده اند یا اینکه هر چند سال ، چند دهه یا قرن ها غار را به طور متناوب در اختیار دارند.

آگهی

"وضوح تقویم خیلی دانه درشت است وقایع را حتی با وضوح 1000 ساله متمایز می کند ، بنابراین نمی توان گفت که آیا دنیسوان ها و نئاندرتال ها در دوره باستان سنگی میانه در برخی مواقع در غار زندگی می کرده اند یا خیر. " p>

در هر صورت ، ورود نئاندرتال ها به دنبال یک تغییر عمده در آب و هوا رخ داد. حدود 190،000 سال پیش ، آب و هوا در کوههای آلتای سردتر شد ، زیرا جهان از یک دوره بین یخبندان نسبتاً گرم خارج شد و به یک عصر یخبندان دیگر تبدیل شد. ما این را از سوابق شیمیایی حبس شده در ورقه های یخ ، تشکیل غارها و رسوبات دریایی در سراسر جهان می دانیم. کف غار دنیسووا رکورددار تغییر زندگی در آلتایی است. در لایه های مربوط به این دوره ، زاوالا و همکارانش DNA میتوکندری کمتری از خرس ها و گرگ ها و بیشتر از کفتارها و اقوام باستانی گاوهای مدرن یافتند.

سپس 130،000 سال پیش ، آب و هوا دوباره به یک گرمتر تغییر یافت. دوره بین یخبندان گوزن ها و اسب های وحشی در ثبت DNA میتوکندری شیوع بیشتری پیدا می کنند و آخرین آثار دنیسووان ها تا 120 هزار سال پیش از غار ناپدید می شود. ما راهی نداریم که بفهمیم آنها فوت کرده اند یا فقط رفته اند. به گفته زاوالا ، این پاسخ احتمالاً در مکانهای دیگر منطقه به خاک سپرده شده است. . "ممکن است که جابجایی یا ناپدید شدن دنیسوان قبلی به دلیل آب و هوا باشد ، اما برای تعیین این مسئله باید تغییرات مشابه را در مکان های دیگر با بقایای دنیسوان شناسایی کنیم. برای ردیابی حرکات (و ناپدید شدن) جمعیتهای مختلف هر دو نئاندرتال و دنیسوان به سایتهای بیشتری از این دوره زمانی نیاز است. "

چه کسی اعتبار این خراشهای نهایی را بدست می آورد؟

این س questionsالات تا حدی مهم است زیرا باستان شناسان می خواهند بدانند چه کسی ابزار سنگی را که در غار دنیسوا و سایر مکانهای اطراف اوراسیا کشف کرده اند ، ساخته است. قدیمی ترین ابزار غار دنیسووا مربوط به دوره ای به نام پارینه سنگی اولیه میانه است که تقریباً از 200000 تا 170،000 سال پیش گسترش می یابد. دنیسوان ها در بیشتر آن دوره غار را در اختیار خود داشتند و نئاندرتال ها به موقع آخرین قسمت آن را نشان می دادند.

به نظر می رسد شواهد نشان می دهد که "اولین و اصلی ترین سازندگان" غار اولیه خراش های پارینه سنگی میانه ، ابزارهای بریده و هسته های دنیسووانی بودند. اما از آنجا که نئاندرتال ها اندکی قبل از 170،000 سال پیش وارد شده اند ، ممکن است حداقل برخی از ابزارهای سنگی مربوط به دوره بعدی را ساخته باشند. این مسئله باستان شناسان را با این س leavesال روبرو می کند که آیا نئاندرتال ها این تکنیک های ساخت را از دنیسوان ها آموخته اند ، از برخی ایده های خودشان کمک کرده اند یا فناوری مشابهی را به طور مستقل توسعه داده اند؟ باز هم ، پاسخ ها احتمالاً از خود غار دنیسووا نخواهد آمد.

"آنچه ما نیاز داریم سایت های دیگری هستند که دارای آثار متمایز هستند و فقط فسیل / DNA یا دنیسوان یا نئاندرتال در کنار آنها ذخیره شده است ، بنابراین ما می توانیم پیوند دهیم. رابرتز به آرس گفت: "هر گروه همجنسگرایان به یک مجموعه مصنوع خاص". س questionsالات مشابهی در مورد ابزارهای استخوانی و زیور آلات مربوط به 45000 سال قدمت وجود دارد ، دوره ای که دوره پارینه سنگی فوقانی نامیده می شود. گونه های ما از حدود 50،000 تا 45،000 سال پیش به اوراسیا رسیده اند ، و وسوسه انگیز است که اعتبار مجموعه ای پیشرفته از ابزارهای استخوانی و جواهرات را که این لایه های غار دنیسووا و سایر سایت های سراسر اروپا را پر می کند اعتبار دهیم. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ما احتمالاً برخی از فناوری ها را با نئاندرتال ها معامله کرده ایم.

بازگشت دنیسوانان

نئاندرتال های ساکن غار دنیسووا حدود 80،000 سال پیش احتمالاً هیچ حافظه فرهنگی از اشتراک غار با یک گروه همجنسگرای دیگر ؛ از این گذشته ، دنیسوانس در 40،000 سال گذشته در غار دنیسووا غایب بود. بنابراین جالب است بدانید که هر دو طرف چه فکر می کردند وقتی گروهی از دنیسوان ها ، از نظر ژنتیکی از اولین جمعیتی که غار را خانه خود می نامیدند ، حداقل 80،000 سال پیش در این مکان ظاهر شدند.

"دنیسووا 11 - قطعه استخوان دختر یک مادر نئاندرتال و یک پدر دنیسوان - شاهد است که دنیسوان ها و نئاندرتال ها حداقل یک بار بسیار دنج می شوند! " رابرتز به ارس گفت.

DNA میتوکندریای دنیسووان در این لایه های کف غار شبیه به یک دنیسووان دیگر است که باستان شناسان DNA خود را از یک مکان 70،000 تا 45،000 ساله در فلات تبت کشف کردند. و این می تواند نشان دهنده این باشد که جمعیت دوم دنیسوان که از ابتدا به آلتای رسیده اند از کجا آمده است. دیرینه شناسان با مطالعه بقایای حیوانات مربوط به این دوره زمانی ، برخی از پستانداران بزرگ از جنوب شرقی آسیا را در دامنه کوه های هیمالیا به کوههای آلتای مهاجرت کردند.

"این مهاجرت های جانوری ممکن است باعث پراکندگی دنیسوان ها به منطقه در بقایای آنها برای اولین بار کشف شد. "زاوالا و همکارانش نوشتند.

هنگامی که جهان ها با هم برخورد کردند

این موج دوم Denisovans هنوز حدود 45000 سال پیش بود که یک گونه انسان دیگر - ما - شروع به ریختن DNA میتوکندری در کف غار دنیسووا.

در نمونه های خود از یک محفظه غار ، زاوالا و همکارانش توالی DNA میتوکندریایی از دنیسوان ها ، نئاندرتال ها و هومو ساپینس را در لایه ای از 45000 تا 22000 سال پیش پیدا کردند. در مجموع ، این نشان می دهد که دنیسوان ها ، و همچنین نئاندرتال ها ، هنگام ورود اولین اعضای گونه ما ، ممکن است هنوز در کوه های آلتایی زندگی می کردند.

این خیلی تعجب آور نیست. موقعیت کوه های آلتای ، از جمله غار دنیسووا ، آن را به یک مکان ملاقات جغرافیایی برای گونه های در حال حرکت در میان آفریقا ، اروپا و آسیا تبدیل کرده است. استخوان ها و DNA میتوکندریایی غار شامل گونه های کفتار از آفریقا و آسیای شرقی و همچنین گونه های کفتار منقرض شده اروپا است. اما این همچنین می تواند به معنای آن باشد که ابزارهای استخوانی پارینه سنگی اولیه فوق العاده یک تلاش چند گونه بوده است.

Nature، 2021 DOI: 10.1020874 / 2071-0437-2021-53-2-1 (درباره DOIs) .