techbord.com دانشمندان کشف زنگ زدگی در سطح ماه را گیج کرده اند

سر خراشیده: ماه مملو از سنگ های غنی از آهن است و حتی اگر مقدار کمی یخ آب در نزدیکی قطب ها کشف شده باشد ، شرایط مناسبی برای تشکیل زنگ نیست. یک عنصر مهم ، اکسیژن ، در بهترین حالت کم است. بادهای خورشیدی آن را برای تشکیل زنگ زدگی غیر قابل مهار می کنند. به همین ترتیب ، دانشمندان در نزدیکی تنها مناطق قطبی ماهواره طبیعی ما زنگ زدگی را کشف کرده اند.

محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) اکسید آهن ، به ویژه هماتیت را در سطح ماه کشف کرده اند و آنها را کاملا گیج کرده است. اکسید آهن ، معروف به زنگ زدگی ، ماده معدنی است که در اثر تماس آهن (Fe) ، اکسیژن (O) و آب (H2O) تشکیل می شود. اکسید آهن همان چیزی است که به مریخ رنگ قرمز می بخشد. نکته ای که درباره یافتن زنگ زدگی در ماه بسیار مبهم است این است که کمبود اکسیژن و شرایط احیا کننده باید تشکیل زنگ را غیر ممکن کند.

"این بسیار گیج کننده است " ، گفت شعاعی لی ، رئیس پژوهشگر از دانشگاه هاوایی. "ماه یک محیط وحشتناک برای تشکیل هماتیت است. "

لی در هنگام تجزیه و تحلیل داده ها از MPL JPL 'M3 (نقشه بردار ماه) کشف کرد. لی متوجه شد كه M3 در حال جمع كردن طیف است - یا نوری كه از سطح منعكس می شود - كه نشان می دهد قطبهای ماه دارای تركیبات بسیار متفاوتی نسبت به بقیه آن هستند. "طیفها نشان داد كه ماده معدنی شناسایی شده هماتیت است (Fe2O3) .

https://techbord.com کشف زنگ زدگی در سطح ماه دانشمندان را گیج کرده یک ترکیب تصویر ماه مانند M3. آبی نشانگر آب است. هماتیت نیز در نزدیکی این مناطق یافت شد.

در سال 2018 ، دانشمندان ردیابی رسوبات یخ آب را در قطب های ماه تأیید کردند. با این حال ، کمبود اکسیژن محققان را در مورد چگونگی تشکیل زنگ از دست می دهد. ابیگل فریمن ، زمین شناس دانشمند سیاره ای ناسا JPL ، یکی از نویسندگان این مطالعه که اخیراً در Science Advances منتشر شده است ، در ابتدا فکر کرد که این باید یک اشتباه باشد.

"در ابتدا ، من کاملاً اعتقادی به آن نداشتم. فریمن گفت: "بر اساس شرایط موجود در ماه وجود ندارد." "اما از زمانی که ما آب را در ماه کشف کردیم ، مردم حدس می زدند که می تواند تنوع بیشتری از مواد معدنی وجود داشته باشد ، از آنچه ما می فهمیم اگر این آب با سنگ واکنش نشان داده باشد."

جنبه دیگری که به رمز و راز ، شرایط کاهشی موجود در سطح ماه است. فریمن توضیح می دهد که خورشید از طریق بادهای خورشیدی ماه را با هیدروژن بمباران می کند. هیدروژن به عنوان یک "کاهنده" عمل می کند که به طور کلی با افزودن الکترون به مواد معدنی از اکسیداسیون جلوگیری می کند. بنابراین از نظر فنی ، هماتیت نباید تشکیل می شد.

محققان در مورد پدیده ها نظریه های خود را ندارند. ماه دارای مقدار کمی اکسیژن است که توسط میدان مغناطیسی زمین حمل می شود. دانشمندان همچنین معتقدند که برخورد گرد و غبار به سطح ماه می تواند باعث آزاد شدن مولکول های آب شود و به آنها اجازه می دهد تا با مواد معدنی فریک مخلوط شوند.

"ممکن است ذرات کمی آب و تأثیر ذرات گرد و غبار اجازه دهد. فریمن گفت: "آهن در این اجسام زنگ می زند."

با این حال لی و فریمن گفتند که برای تأیید این نظریه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اعتبار تصویر: NASA JPL