techbord.com دانشمندان دورترین شی در منظومه شمسی را تأیید می کنند

Farfarout اولین بار در ژانویه 2018 با استفاده از تلسکوپ سوبارو کشف شد ، دامنه ای 8 متری که در بالای یک آتشفشان خاموش در هاوایی واقع شده است. طی چند سال آینده ، اسكات شپارد و همكاران همكار ، این جسم را با استفاده از انواع تلسكوپ ها در سراسر جهان ردیابی كردند تا از مدار آن بخوانند. آنها از آن زمان تأیید کرده اند که دورترین جسمی است که تاکنون در منظومه شمسی یافت نشده است.

این تیم از آن زمان دریافت که Farfarout در 132 واحد نجومی (AU) از خورشید اقامت دارد. AU واحد به عنوان فاصله از مرکز زمین تا مرکز خورشید یا حدود 91.757 میلیون مایل تعریف شده است. برای مقایسه ، سیاره کوتوله پلوتو فقط 34 واحد آمپر از خورشید است.

Farfarout را نباید با Farout اشتباه گرفت ، شی object دیگری که توسط Sheppard و خدمه کشف شد و همچنین در سال 2018 پیدا شد. به اندازه Farfarout دور نیست ، از این رو نامگذاری می شود.

https://techbord.com دانشمندان دورترین شی در منظومه شمسی را تأیید می کنند

Farfarout یک دوره مداری طولانی دارد و بسیار آرام در آسمان حرکت می کند. به همین ترتیب ، تکمیل یک مدار دور خورشید 1000 سال کامل طول می کشد. به همین دلیل سالها مشاهدات طول کشید تا بتواند مسیر آن را به درستی ترسیم کند.

دانشمندان معتقدند که فارفاروت ممکن است در یک برهه بسیار به نپتون نزدیکتر بوده یا از مکانی مرکزی در منظومه شمسی ما نشأت گرفته باشد.

مشاهدات در مورد Farfarout ادامه خواهد یافت و با کسب دانش بیشتر دانشمندان در مورد این شی ، آنها تلاش خواهند کرد تا نام مناسبی برای آن بگذارند (گرچه شخصاً نمی دانم Farfarout چه مشکلی دارد).

Aphelleon اعتبار Masthead