• تک بورد - تماشای این چاقوی چوبی که بدون زحمت از طریق استیک آبدار و با کیفیت متوسط ​​بریده می شود

همچنین: یک میخ چوبی سخت شده و همچنین فولاد ضد زنگ آن انجام شده است.
    بر اساس مقاله جدیدی که در مجله Matter منتشر شده است ، محققان دانشگاه مریلند (UMD) یک روش ساده و مقرون به صرفه برای ایجاد مصالح چوبی طبیعی که 23 برابر سخت تر از چوب های معمولی هستند ، یافته اند. آنها نمونه های چوب سخت شده خود را با طراحی یک چاقوی چوبی و چندین میخ چوبی آزمایش کردند و دریافتند که عملکرد هر دو با همتایان فولادی خ

چرا وقتی کارد و چنگال فولادی ضد زنگ بسیار خوبی داریم ، ساختن چاقوهای چوبی را به خود مشغول می کنیم ، چه برسد به ظروف پلاستیکی یکبار مصرف؟ دومی ، بدیهی است ، یک خطر زیست محیطی است ، زیرا تقریباً 40 میلیارد ظروف پلاستیکی که سالانه استفاده می شود ، به ندرت بازیافت می شوند ، زیرا بسیار کوچک و سبک هستند. به گفته نویسندگان ، تجزیه پلاستیک ها 450 سال طول می کشد. در مورد فولاد و سایر مواد سخت غیرقابل تجدید-برای مثال آلیاژهای مبتنی بر نیکل و تیتانیوم ، و همچنین نیتریدها و الماس هایی که معمولاً در انواع کاربردهای مهندسی استفاده می شوند-ساخت آنها پرهزینه است زیرا نیاز به ایجاد انرژی شدید دارند. شرایط شدید (گرما و فشار فوق العاده بالا). تنگ لی ، یکی از دانشمندان مواد در این باره می گوید: "هنگامی که به مواد سختی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنید نگاه می کنید ، می بینید که بسیاری از آنها مصالح ساخت بشر هستند زیرا مواد طبیعی لزوماً آنچه را که ما نیاز داریم برآورده نمی کند." UMD او و همکارانش تصور می کردند که چوب می تواند جایگزین بالقوه ای برای پلاستیک ، بتن و فولاد باشد.

تبلیغات شماتیک روش تولید UMD برای تبدیل چوب طبیعی فله به چوب سخت شده ، با برخی کاربردهای بالقوه. بزرگنمایی/شماتیک روش تولید UMD برای تبدیل چوب طبیعی عمده به چوب سخت شده ، با برخی کاربردهای بالقوه. بو چن و همکاران ، 2021

"سلولز ، جزء اصلی چوب ، نسبت استحکام به چگالی بیشتری نسبت به اکثر مصالح مهندسی شده ، مانند سرامیک ، فلزات و پلیمرها دارد ، اما استفاده فعلی ما از چوب به سختی پتانسیل کامل آن را تحت تأثیر قرار می دهد." دلیل آن این است که چوب تقریباً به اندازه سلولز خالص قوی نیست. سلولز تنها بین 40-50 درصد چوب را تشکیل می دهد. بقیه همی سلولز و لیگنین (عامل اتصال دهنده) است.

بنابراین لی و همکاران. یک روش ساخت عملی و مقرون به صرفه برای ایجاد چوب سخت شده با حذف اجزای ضعیف آن (یعنی لیگنین) ارائه داد. آنها ابتدا بلوک های خام چوب بادام را به اندازه نمونه برش دادند ، سپس نمونه ها را در یک محلول آب پایه (مخلوط با هیدروکسید سدیم و سولفیت سدیم) خیس کردند تا منافذ پر شوند و باعث فرو رفتن نمونه ها در ته ظرف شد. سه دسته مختلف نمونه چوب و محلول به ترتیب در دمای 100 درجه سانتیگراد به مدت دو ، چهار و شش ساعت جوشانده شد و سپس نمونه ها با آب دیونیزه شستشو داده شدند تا هرگونه مواد شیمیایی ماندگار از بین برود. (نویسندگان توجه می کنند که برای مثال ساخت سرامیک نیاز به حرارت دادن مواد تا چند هزار درجه سانتیگراد دارد.)