• تک بورد - تحقیقات نشان می‌دهد که احتراق سوخت فسیلی سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را می‌گیرد

1 ماه قبل

مطالعه قرار گرفتن جهانی در معرض PM2.5 را بررسی کرد، آلاینده‌ای که با بسیاری از بیماری‌ها مرتبط است.
    بر اساس مطالعه جدیدی که به بررسی اثرات سلامتی آلودگی ذرات ریز در سراسر جهان می‌پردازد، سوزاندن سوخت‌های فسیلی سالانه بیش از 1 میلیون نفر را می‌کشد. PM2.5.

زغال‌سنگ، که آلودگی‌های دوده‌ای و مملو از ذرات را تولید می‌کند، مسئول نیمی از این مرگ‌ها است، در حالی که گاز طبیعی و نفت مسئول نیمی دیگر هستند. در این گزارش آمده است که حدود 80 درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی در جنوب آسیا یا شرق آسیا رخ می‌دهد.

«هدف اصلی ما شناسایی منابع اصلی آلودگی PM2.5 و درک چگونگی این آلودگی‌ها بود. ارین مک دافی، نویسنده اصلی این مطالعه و یکی از همکاران پژوهشی در دانشگاه واشنگتن در بیانیه ای گفت: منابع در سراسر جهان تغییر می کنند. "در برخی کشورها، نتایج ما برخی از اولین اطلاعاتی است که آنها در مورد منابع اصلی منطقه خود دارند."

ادامه مطلب

این مغز شماست. آلودگی هوا از آنجایی که ذرات ریز آلودگی را می توان به راحتی استنشاق کرد و وارد جریان خون کرد، مسئول طیف وسیعی از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، دیابت، COPD، سرطان ریه و سکته است. اخیراً، محققان پیوندهایی بین PM2.5 و سایر بیماری‌های کمتر آشکار مانند نارسایی کلیه و پارکینسون پیدا کرده‌اند. افرادی که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض PM2.5 را تجربه کرده اند نیز در صورت ابتلا به کووید در معرض خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان هستند.

محققان داده‌های ماهانه آلودگی و منبع را از سال 1970 تا 2017 جمع‌آوری کردند و آن را از طریق یک مدل جهانی کیفیت هوا در ارتباط با داده‌های ماهواره‌ای مورد بررسی قرار دادند. نتیجه نقشه جهانی PM2.5 در فضای باز با وضوح حدود 1 کیلومتر مربع بود. از آنجا، آنها میانگین قرار گرفتن در معرض فضای باز را برای افرادی که در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند، تخمین زدند. این مطالعه توسط مؤسسه غیرانتفاعی Health Effects هماهنگ شده بود و نویسندگان همکار آن راندال مارتین، استاد مهندسی انرژی، محیط زیست و شیمی در دانشگاه واشنگتن و مایکل برائر، استاد جمعیت و بهداشت عمومی در دانشگاه بریتیش کلمبیا بودند. /p> تبلیغات

در مناطقی مانند جنوب آسیا و شرق آسیا و برخی از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، زغال سنگ عامل اکثر مرگ و میرهای زودرس ناشی از احتراق سوخت فسیلی است. این تا حدی به دلیل وابستگی آن مناطق به زغال سنگ است و به این دلیل که مقررات آنها معمولاً به سختی جاهای دیگر نیست.

در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپای غربی که کمتر به زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی متکی هستند. عامل اکثر مرگ و میر ناشی از آلودگی ذرات مرتبط با سوخت های فسیلی است. طبق این مطالعه، حتی در ایالات متحده، کشوری با قوانین نسبتاً سختگیرانه هوای پاک، آلودگی ذرات ریز ناشی از سوخت‌های فسیلی عامل مرگ سالانه 20000 نفر است.

ادامه مطلبنیویورک اتصالات گاز طبیعی جدید را در گامی به سوی آینده تمام الکتریکی ممنوع می کند. گفته می شود که این مطالعه خاص توسط موسسه خیریه بلومبرگ تامین مالی شده است. اگرچه در یک مجله علمی منتشر نشده بود، اما توسط کارشناسانی که در مطالعات موسسه مشارکت ندارند، بررسی شد.

از آنجایی که این مطالعه سعی در تخمین اثرات جهانی آلودگی ذرات سوخت فسیلی داشت، احتمالاً یافته‌های آن به اندازه مواردی که ممکن است بر یک منطقه یا کشور متمرکز باشد دقیق نباشد. قطعیت نتایج همچنین به کیفیت داده های اساسی بستگی دارد - برخی کشورها داده های آلودگی هوا با کیفیت بالاتر را نسبت به سایرین جمع آوری می کنند.

این اولین مطالعه ای نیست که قرار گرفتن در معرض PM2.5 را با مرگ زودرس مرتبط می کند. ، اما یکی از گزارش‌های گسترده‌تر از نظر جغرافیایی است که بخشی از بار جهانی سوخت‌های فسیلی را در متن قرار می‌دهد.

تگ ها:

تحقیقات , نشان , می‌دهد , احتراق , سوخت , فسیلی , سالانه , میلیون , می‌گیرد