• تک بورد - به دام افتاده در کهربا: خرچنگ های متحجر در دوران دایناسورها شکاف تکاملی را پر می کند

کشف زمانی رخ می دهد که خرچنگ ها به زمین آمدند ، آب شیرین تا 100 میلیون سال پیش.
    روزی روزگاری ، در دوران کرتاسه ، یک خرچنگ کوچک از آب بیرون رفت و به خشکی رفت و به نوعی در کهربا به دام افتاده بود ، که آن را برای همیشه حفظ کرد 100 میلیون سال حداقل این چیزی است که گروهی از دانشمندان فرض می کنند ممکن است در مقاله ای جدید که اعلام کرد قدیمی ترین خرچنگ با ظاهری مدرن شناخته شده را در پرونده فسیل ها پ

این نوع جدید از "خرچنگ واقعی" (با نام مستعار brachyuran) فقط پنج میلی متر در طول پا دارد و Cretapsara athanata نامیده شده است. این نام به منظور احترام به دوره ای است که خرچنگ در آن زندگی می کرد و آپسارا ، روح جنوب و جنوب شرقی آسیا از ابرها و آبها. "Athanatos" به معنای "جاودانه" است ، اشاره ای حیله گرانه به یخ زدن خرچنگ فسیل شده در زمان. بیشتر چنین فسیل های کهربا حشرات هستند. و فسیل خرچنگ قبلاً کشف شده ناقص است و معمولاً از قطعات پنجه تشکیل شده است. این یافته اخیر به قدری کامل است که به نظر نمی رسد حتی یک تار مو از دست داده باشد. این یافته از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا محدوده زمانی را برای خرچنگ های غیر دریایی 25 تا 50 میلیون سال عقب می کشد-مطابق با نظریه های قدیمی در مورد تاریخ ژنتیکی خرچنگ ها-و بینش جدیدی را در مورد به اصطلاح کرتاسه ارائه می دهد. انقلاب خرچنگ ، ​​زمانی که خرچنگ ها در سراسر جهان متنوع شدند.

"اگر بخواهیم درخت خرچنگ زندگی را بازسازی کنیم - یک درخت شجره نامه را کنار هم قرار دهیم - و تجزیه و تحلیل DNA مولکولی انجام دهیم ، پیش بینی این است که خرچنگ های غیر دریایی از اجداد دریایی آنها بیش از 125 میلیون سال پیش است. اما مشکلی وجود دارد زیرا پرونده های فسیلی واقعی - آن چیزی که ما می توانیم به آن دست بزنیم - بسیار جوان است و 75 تا 50 میلیون سال سن دارد. بنابراین این فسیل جدید و عصر میانه کرتاسه به ما اجازه می دهد تا شکاف بین واگرایی مولکولی پیش بینی شده و پرونده فسیلی واقعی خرچنگ ها را برطرف کنیم. در کهربا برمه. (الف) نمونه کهربا کامل با گنجاندن خرچنگ در نمای شکمی. (ب) نمای نزدیک کارپاس شکم. (ج) نمونه کامل کهربا با گنجاندن خرچنگ در نمای پشتی. (د) نمای نزدیک کارپاس پشتی. "src =" https://techbord.com/picsbody/2110/6693-1.jpg "alt =" https://techbord.com به دام افتاده در کهربا: خرچنگ های مدیران در دوران دایناسورها شکاف تکاملی را به من کند "srcset =" https://cdn. arstechnica.net/wp-content/uploads/2021/10/crab3.jpg 2x "> بزرگ کنید/با C. athanata ، خرچنگ eubrachyuran با ظاهر مدرن در کهربا برمه ، آشنا شوید. (الف) نمونه کهربا کامل با خرچنگ در نمای شکمی. (ب) نمای نزدیک کارپاس شکمی. (C) نمونه کهربا با گنجاندن خرچنگ در نمای پشتی. (د) نمای نزدیک کارپاس پشتی. خاویر لوک و لیدا شینگ

کهربا که این خرچنگ در آن یافت شد بخشی از مجموعه موزه کهربا Longyin در چین است. این موزه آن را در سال 2015 از معدنچیان محلی در میانمار خریداری کرده است. (این مقاله شامل اطمینان نویسندگان است که تحقیقات آنها محدود به موارد قبل از سال 2017 بوده است ، زمانی که خصومت ها در کشور از سر گرفته شد.) لوک ، که بیش از ده سال در حال مطالعه تکامل خرچنگ ها بوده است ، در مورد نمونه شنیده و "وسواس" شده است. "با آن. و موزه رویال ساسکاچوان. لیدا زینگ ، نویسنده ، از دانشگاه چین ، تیمی را هدایت کرد که برای بازسازی یک مدل سه بعدی از اسکن میکرو سی تی این فسیل استفاده کرد. بازسازی آنقدر دقیق است که دانشمندان را قادر می سازد نه تنها بدن خرچنگ بلکه بافتهای نرم مانند آنتن ها ، چشمهای مرکب بزرگ و قسمتهای دهان را مشاهده کنند - از جمله موهای ظریفی که آن قسمتها را پوشانده اند.