سرویس خبری دولتی روسیه ، TASS ، مقاله ای فوق العاده افتراآمیز درباره سرنا اوون-چنسلر فضانورد ناس">

• تک بورد - برنامه فضایی روسیه فقط یک فضانورد ناسا را ​​زیر اتوبوس انداخت

برنامه فضایی روسیه فقط یک فضانورد ناسا را ​​زیر اتوبوس انداخت

"آمریکایی ها از انجام معاینه پلی گراف خودداری کردند."
    سرویس خبری دولتی روسیه ، TASS ، مقاله ای فوق العاده افتراآمیز درباره سرنا اوون-چنسلر فضانورد ناسا منتشر کرده است. این نشریه ادعا می کند که Auñón-Chancellor دچار خرابی احساسی در فضا شده است ، سپس به سفینه روسی آسیب رسانده است تا زودتر بازگردد. البته این یک ساختگی کامل است.

زمینه مقاله اتصال اخیر و تقریباً فاجعه بار ماژول علمی Nauka روسیه با ایستگاه فضایی بین المللی است. مقاله TASS تلاش می کند تا انتقادات موجود در نشریات ایالات متحده (از جمله Ars Technica) را که این حادثه را پوشش داده و درباره آینده مشارکت Roscosmos و NASA در فضا مطرح کرده است رد کند.

یکی از ده ها رد در مقاله TASS مربوط به یک حادثه 2018 است-یک شکاف 2 میلی متری در مداری مداری خودروی سایوز MS-09 که در ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده است. سرگئی پروکوپیف ، فضانورد روسی ، الکساندر گرست ، فضانورد آژانس فضایی اروپا و Auñón-Chancellor ناسا در ماه ژوئن به ایستگاه داخل این سایوز پرواز کرده بودند. این نشت در اواخر آگوست کشف شد.

خواندن بیشتر

نزدیک شدن ماژول Nauka نگرانی هایی را در مورد آینده ایستگاه فضایی ایجاد می کند

بدون بررسی ، حفره کوچک باعث می شود ایستگاه در حدود دو هفته تحت فشار قرار گیرد. به خوشبختانه ، فضانوردان توانستند سوراخ را با اپوکسی وصله کنند و سفینه سایوز برای پرواز خدمه سه نفره خود به زمین بی خطر شناخته شد. حمله میکرومتروئید رد شد. برخی از رسانه های روسی گزارش دادند که علت آن نقص تولید یا آزمایش بوده است و به نظر می رسد این منطقی ترین نظریه است. با این حال ، در همان زمان ، منابع در دولت روسیه شایعات بی اساس را آغاز کردند مبنی بر اینکه شاید فضانورد ناراضی ناسا این سوراخ را ایجاد کرده است. از چاقوها برای برش عایق بیرونی خودرو سایوز استفاده کرد. آنها از محلی که در آن سوراخ بود نمونه برداری کردند و تصاویر با وضوح بالا و فیلم GoPro از نمای خارجی محل نشت تهیه کردند تا به محققان روسی در تعیین علت ایجاد این حفره کمک کنند. پروکوپیف ، گرست و اوون-چنسلر سپس در پایان ماه دسامبر با خیال راحت در سایوز به زمین بازگشتند. اگر روس ها تا به حال تحقیقات خود را در مورد علت حفره به پایان رسانده اند ، هرگز آن را به صورت عمومی منتشر نکرده اند. قالب داستان به گونه ای است که میخائیل کوتوف روزنامه نگار با یک "مقام عالی رتبه در صنعت فضایی روسیه" ناشناس مصاحبه می کند. بر اساس نظرات این شخص ، منبع احتمالاً رئیس شرکت فضایی روسیه ، Roscosmos ، دیمیتری روگوزین است. برای Ars مقاله اصلی به زبان روسی منتشر شد:

به منظور تعیین آنچه در حادثه "سوروز در سایوز" واقع شد ، چندین پیاده روی فضایی توسط فضانوردان روسی در دسامبر 2018 انجام شد. آنها به ماژول مداری کشتی (سایوز) که آسیب دیده بود و آزمایشات لازم را انجام داد.

به خاطر داشته باشید که این نوع آسیب نمی تواند روی زمین رخ دهد ، زیرا کشتی قبل از پرتاب در محفظه خلا آزمایش می شود. به اگر سوراخی وجود داشت فشار در کشتی به سرعت کاهش می یافت و آزمایش خلا را پشت سر نمی گذاشت. بنابراین Roscosmos سناریوی آسیب دیدن سایوز MS-09 در زمین را حذف کرد.

در مورد احتمال ایجاد این حفره در مدار ، لازم است چندین شرایط را در نظر بگیرم ، منبع ناشناس من می گوید. اولا ، بیماری زن فضانورد ، که اولین حادثه شناخته شده ترومبوز وریدهای عمیق در مدار است و این واقعیت که سرنا ماریا اوون-چنسلر دچار این بیماری شده بود ، تنها پس از بازگشت به زمین در یک مقاله علمی منتشر شد. به گفته منبع ناشناس من ، این می تواند "یک بحران روانی حاد" را برانگیزد ، که می تواند منجر به تلاش برای افزایش سرعت بازگشت وی به کره زمین شود. ثانیاً ، به دلایلی ناشناخته برای Roscosmos ، دوربین فیلمبرداری در محل اتصال بخشهای روسی و آمریکایی در آن زمان کار نمی کرد. ثالثاً ، آمریکایی ها از انجام آزمایش پلی گراف خودداری کردند ، در حالی که فضانوردان روسی چند نگاره شده بودند. چهارم ، روسیه هرگز فرصتی برای مطالعه ابزارها و مته های موجود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نداشت تا ببیند آیا از بدنه ماژول مداری کشتی ما نشانه هایی از تراشه های فلزی وجود دارد.

در نهایت ، و پنجم ، از هشت سوراخ تنها یک سوراخ در بدنه عبور کرد. بقیه پرش های مته بودند ، که نشان می دهد حفاری در شرایط بدون وزن بدون پشتیبانی لازم است. یک سوراخ در چارچوب (یک دنده عرضی بدنه کشتی) حفر شد ، یعنی هر کسی که آن را حفاری کرده بود در ساخت و ساز MS سایوز آموزش ندیده است. مقاله ، به ویژه به دکتر Auñón-Chancellor مربوط می شود ، که در آن زمان تنها زن در ایستگاه بود. اول ، این وضعیت عمومی او را که قبلاً فاش نشده بود در مدار نشان می دهد که پس از بازگشت به زمین با موفقیت درمان شد. سپس ، مقاله TASS می گوید چنین شرایطی می تواند باعث "بحران روانی" شود که باعث می شود او بخواهد زود به زمین بازگردد. نظریه روسی در اینجا این است که ظاهراً Auñón-Chancellor با آسیب رساندن به خودرو سایوز ، مقامات روسیه و ناسا را ​​مجبور می کند تا به او اجازه دهند بلافاصله به زمین بازگردد.

سپس مقاله ادعا می کند که یک دوربین فیلمبرداری می تواند فضانوردان ناسا را ​​که وارد بخش روسی ایستگاه فضایی - جایی که وسیله نقلیه سایوز در آن متصل شده بود - نشان می دهد دستکاری شده باشد. این مقاله همچنین می گوید فضانوردان ناسا از آزمایش پلی گراف در مورد این حادثه خودداری کردند و فضانوردان روسی اجازه نداشتند ابزارهای ایالات متحده در ایستگاه را که ممکن است برای حفاری در بدنه کشتی مورد استفاده قرار گیرد ارزیابی کنند. خدمه سایوز MS- 09 (سرگئی پروکوپیف ، الکساندر گرست و سرنا اوون-شانسلر) در ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2018 دیده می شوند. Enlarge/The crew of Soyuz MS-09 (Sergey Prokopyev، Alexander Gerst و Serena Auñón-Chancellor) در ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2018 دیده می شوند. البته ناسا

هیچ کس کامل نیست. فضانوردان مردم هستند و همه افراد دارای نقایصی هستند. اما این ایده که یک فضانورد ناسا در مدار حرکت کرد و تصمیم گرفت راه خود را از طریق یک ماژول فشار ، با خلاء در طرف دیگر حفاری کند ، بیهوده است.

همچنین ، توضیح بسیار منطقی برای این حفره وجود دارد. به مقاله TASS این احتمال را که این مشکل قبل از پرتاب در زمین رخ داده است رد می کند. اما تقریباً به طور قطع این اتفاقی است که افتاده است. به احتمال زیاد یک تکنسین به طور تصادفی به فضاپیمای سایوز آسیب رساند و با استفاده از یک تکه موقت ، شاید نوعی ابر چسب ، سعی کرد این خطا را پنهان کند. چنین وصله ای در حین آزمایش محفظه خلاء بر روی زمین باقی می ماند اما در نهایت در معرض طولانی مدت قرار گرفتن در مدار شکست می خورد. و گذراندن چرخه های حرارتی مکرر در سایه زمین و خارج از آن هیچ گونه لطفی به این پچ نمی کند. مهندسان روسیه باید این را بدانند.

پاسخ ناسا به داستان TASS ، از طریق بیانیه ای از دفتر مدیر بیل نلسون در منطقه کلمبیا در شامگاه پنجشنبه ، بیش از پاسخ در مورد اتهام بزرگ در یک فضای بحرانی است. شریک ایستگاه:

همه شرکای ایستگاه فضایی بین المللی به ایمنی ماموریت و رفاه خدمه اختصاص داده اند. شرکای ایستگاه فضایی بین المللی قبل از هرگونه فعالیت اصلی ایستگاه در بررسی های متعدد شرکت می کنند تا ایمنی همه اعضای خدمه را ارزیابی و تضمین کنند. حفره ای که در اواخر آگوست 2018 توسط خدمه ایستگاه فضایی شناسایی شد ، به سرعت بسته شد و فشار هوایی را به ایستگاه بازگرداند. فضانوردان روسی در ماه دسامبر یک راهپیمایی فضایی انجام دادند تا داده های مهندسی اضافی را برای متخصصان روس روی زمین جمع آوری کنند و به طور خارجی به بررسی اثربخشی تعمیر داخلی بپردازند. فضاپیمای سایوز به طور کامل بررسی شد و برای بازگشت خدمه به زمین ایمن تلقی شد ، که این امر در 20 دسامبر 2018 انجام شد. .

این بیانیه Auñón-Chancellor را تبرئه نمی کند. روابط عمومی ناسا ظاهراً در این باره سنجیده اند که آیا باید از فضانورد خود دفاع کنند و به چیزی که مسخره است پاسخ دهند یا از مشاجره با Roscosmos جلوگیری کنند. آنها دومی را انتخاب کردند.