• تک بورد - انسانها - و حداقل سه میمون رزوس - تحت فشار خفه می شوند

انسانها - و حداقل سه میمون رزوس - تحت فشار خفه می شوند

پس از آنکه محققان پاداش عظیمی دریافت کردند ، میمون ها در آزمون مهارت کمتری از خود به نمایش گذاشتند.
    دنیای ورزش مملو از افرادی است که تحت فشار به روش های بسیار نمایان و تحقیرآمیز خفه می شوند. اما طبق تحقیقات جدید ، انسانها تنها گونه هایی نیستند که قادرند عملکرد ضعیف تری داشته باشند.

گروهی از دانشمندان به تازگی مقاله ای را منتشر کرده اند که نشان می دهد حداقل سه میمون رزوس در حقیقت تحت فشار خفه می شوند. نویسندگان به Ars گفتند که این وقفه در عملکرد تقریباً در مورد همه میمونهای رزوس - و احتمالاً سایر نخستی ها نیز صادق است. فشار. محققان تأثیر اجتماعی ، ترس از ضرر و هیجان بیش از حد را به عنوان نمونه ذکر می کنند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند بررسی کنند که آیا اندازه پاداش ، که فشار را افزایش می دهد ، بر عملکرد یک میمون تأثیر می گذارد یا خیر. وقتی پاداش بسیار زیاد بود ، میمونها در مقایسه با جوایز با اندازه معقول تر ، وظیفه خود را کمتر خوب انجام دادند.

به نظر می رسد وقتی بیشترین اهمیت را دارد ، بهترین عملکرد را ندارید. استاد مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه کارنگی ملون و یکی از نویسندگان مقاله ، به Ars گفت.

میمون سازی در اطراف این تیم اقدامات سه میمون رزوس را مورد مطالعه قرار داد. آنها یک میمون را در یک اتاق جداگانه با صفحه نمایش گذاشتند و یک حلقه با ردیاب مادون قرمز در آن به یکی از انگشتان میمون وصل کردند. سیستم ضبط حرکت باعث شد حرکت انگشت میمون مکان نما را روی صفحه حرکت دهد.

ماه ها ، محققان میمون ها را در کارهایی که سرعت و دقت آنها را آزمایش می کرد ، آموزش دادند. یک هشدار روی صفحه ظاهر می شود و به میمون می گوید که آزمایش در شرف شروع است و میمون مکان نما را در وسط صفحه نگه می دارد. سپس یک هدف ثانویه در جاهای دیگر روی صفحه ظاهر می شود و میمون باید قبل از مدت زمان مشخص مکان نما را به سمت آن حرکت دهد. اگر میمون موفق شود ، پاداش دریافت می کند: بسته به ترجیح میمون ، آب یا آب میوه.

"ما احساس کردیم که تقاطع انگیزه و عملکرد در یک عمل به هم می خورد. آرون باتیستا ، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه پیتسبورگ و یکی از نویسندگان مقاله ، به Ars گفت.

پس از آموزش کامل میمون ها ، محققان دوباره این آزمایش را 10 بار در هر حیوان انجام دادند. این بار اما پاداش ها متغیر بود. قبل از هر آزمایش ، میمون ها یک نشانه بصری دریافت می کردند که نشان دهنده جوایز احتمالی بود - کوچک ، متوسط ​​، بزرگ و "برنده تمام پولها" ، که 10 برابر اندازه پاداش متوسط ​​بود.

آنها دریافتند که میمونها به طور کلی اجرا می کردند با افزایش جوایز ، وظایف بهتر انجام می شود. با این حال ، در مورد جوایز برنده تمام پولها - که به ندرت به دست می آمد - میمونها تحت فشار قرار گرفتند. سرعت و دقت آنها در مقایسه با زمانی که برای پاداش های بزرگ اجرا می شدند بین 10 تا 25 درصد کاهش یافت. میمونها هدف را کم می کنند و سپس زمان بیشتری را صرف نزدیک شدن انگشت خود به آن می کنند.

یکی از میمونها آزمایش دیگری انجام داد - تقریباً مشابه آزمایش قبلی. اما در این مورد ، میمون باید مکان نما خود را در یک مسیر مشخص روی صفحه نگه دارد بدون اینکه از مرز خود فراتر رود. این میمون هنگام گرم شدن هوا نیز خفه شد.

به ورزشکاران استراحت دهید

آموزش میمون ها برای انجام این آزمایش ها زمان زیادی طول می کشد - چند ماه. علاوه بر این ، قوانین سختگیرانه ای در زمینه رفاه حیوانات وجود دارد که استفاده از میمون ها را در آزمایش ها تنظیم می کند. به این ترتیب ، تیم تنها توانست این پدیده را در سه میمون رزوس مطالعه کند. با این حال ، به گفته باتیستا ، به احتمال زیاد سایر میمونهای رزوس خارج از آزمایشگاه نیز تحت فشار خفه می شوند. این یافته به طور بالقوه می تواند در سایر نخستی ها - و در حیوانات دیگر نیز صادق باشد. "ممکن است به نوعی فراشناخت نیاز داشته باشد ، به نتیجه اعمال خود فکر کنید. ممکن است که نخستی ها برای تفکر در مورد نتیجه اقدامات خود تخصص داشته باشند. "

به گفته چیس ، واکنش خفگی هرگز بدون توجه به تعداد دفعاتی که میمونها همان کار را انجام دادند ، هرگز از بین نرفت. او گفت: "آن میمون در روز گذشته به همان اندازه که در روز اول خفه شد ، خفه شد." تیم باتیستا این واکنش خفه کننده را در یک گونه جانوری پیدا کردند. او به Ars می گوید که هم انسان و هم حیوانات می توانند استرس داشته باشند. او گفت: "این ایده را برجسته می کند که پدیده ای است که بسیاری را تحت تأثیر قرار می دهد."

بیلوک ، که در حال حاضر رئیس کالج بارنارد از دانشگاه کلمبیا است ، همچنین گفت که تنها یک مکانیسم در پشت یک فرد ضعیف وجود ندارد. بر اثر فشار انسان می تواند هنگام انجام کارهای مختلف خفه شود. "این به ما کمک می کند تا این نکته را مشخص کنیم که یکی از راه هایی که مردم-و ظاهرا میمون های رزوس" می گویند ، حضور بیش از حد یا احتیاط در آن شرایط فشار قوی است. "

بنابراین شاید تقصیر ورزشکاران نباشد. که آنها آن هدف میدانی را بهم می زنند. این فرایند به احتمال زیاد خارج از کنترل آنهاست و در پس زمینه مغز آنها اتفاق می افتد. "دیدن آن در حیوانات [یعنی] این فقط کاری است که مغز انجام می دهد. باتیستا گفت: این چیزی نیست که ما باید یکدیگر را کتک بزنیم.

PNAS ، 2021. DOI: 10.1073/pnas.2109643118 (درباره DOI ها)